شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
​واکنش به انصراف 7 نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با انتشار بیانه به انصراف هفت نامزد چهاردهمین دوره انتخابات این نهاد صنفی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به دنبال انصراف هفت نامزد چهاردهمین دوره انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان تهران شامل یحیی دهقانی، محمدرضا توکل صدیقی، فتح‌الله فروغی، مسعود پایدار، سیدعباس حسینی‌نیک، عبدالعظیم فریدون و فرهاد تیمورزاده، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با صدور بیانه به انصراف این افراد واکنش نشان داد.       

متن این بیانیه به این شرح است؛‌
«سیزدهمین دوره هیئت مدیره اتحادیه در 97/08/05 خاتمه یافته و هیئت اجرایى روز یکشنبه هفتم بهمن‌ماه سال جارى را زمان انتخابات چهاردهمین دوره تعیین کرده است.
اعلام نامزدى عده بیشترى در قیاس با دوره‌هاى گذشته و تایید آن توسط مراجع ذى‌صلاح حاکى از علاقه‌مندى اعضاى صنف به مشارکت بیشتر در امور صنفى و نوید برگزارى انتخاباتى پرشور است.

در این میان آنچه مسبوق به سابقه است و طبیعى به نظر مى‌رسد انصراف برخى نامزدها است. اما انصراف گروهى و ترک صحنه رقابت انتخاباتى ظاهراً سابقه‌اى در تاریخ انتخابات اتحادیه نداشته است.

اخیراً گروه هفت نفره که پنج تن از ایشان مسئولیت عضویت هیئت مدیره و بازرس دوره فعلى را به عهده دارند،مدعی انصراف از نامزدى شده و در ادامه برخوردهاى غیرمنصفانه و تبلیغاتی خود ضمن آن که کلیه امور مثبت انجام شده در این دوره را به حساب خود منظور کرده اند تمام کاستى‌ها را نیز متوجه اقلیت سه نفره هیئت مدیره دانسته‌اند، حال آن که هیچ یک از ایشان مسئولیت اجرایى مستقیم در اداره امور اتحادیه نداشته‌اند.

بیانیه صادره نادرست، موهن و بعضاً داراى مصادیق مجرمانه است و اقتضاء دارد که در زمان لازم به همه موارد آن پاسخ داده شود. ولى با توجه به شرایط حساس کنونى و اهمیت انتخابات پیش رو در برخورد با مشکلات صنفى همانگونه که علیرغم همه سنگ اندازى‌ها در دوسال گذشته مانع توقف امور اجرایى اتحادیه شدیم، بر خود واجب مى‌دانیم که از حواشى پرهیز کرده و برگزارى انتخابات با مشارکت حداکثرى را وجهه همت خود قراردهیم. حضور اعضاى آگاه و شریف صنف در پاى صندوق راى پاسخ نهایى به تمام ادعاهاست.»
 
محمود آموزگار- مهدى فخرى‌زاده - هومان حسن‌پور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها