سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» در چهل سالگی انقلاب

مدیرعامل به‌نشر از برگزاری پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب»، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با اعلام این خبر، گفت: تجربه برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» و استقبال مردمی کم‌نظیر از آن، سبب شد انتشارات آستان قدس رضوی در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ترویج کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و آشنایی نسل جوان با فرهنگ انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری، به برگزاری پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» اقدام کند.
 
وی با اشاره به اینکه این پویش مطالعاتی در سه بخش برگزار می‌شود، افزود: پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» از نهم دی‌ماه سال جاری و همزمان با روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» آغاز و تا 12 فروردین‌ماه سال 98 و همزمان با روز «جمهوری اسلامی ایران» ادامه خواهد داشت.
 
سعیدی برگزاری پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» برگرفته از آثار با موضوع رمان‌های انقلابی به‌نشر را مشوقی برای آشنایی نسل چهارم با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: امیدوارم برگزاری این پویش مطالعاتی بتواند داشته‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر را برای نسل جوان تببین کند.
 
سه رُمان انقلابی منابع بخش نخست پویش «درهوای انقلاب»
 
به گفته مدیرعامل به‌نشر در بخش نخست این پویش مطالعاتی، سه رُمان انقلابی شامل «خلوت مدیر» نوشته علی‌اکبر والایی، «تیغ و تاج» اثر مصطفی جمشیدی و «آدم های غلط» به قلم حسن احمدی از آثار منتشر شده در سال 97 و پرفروش‌های به‌نشر به‌عنوان منبع انتخاب شده‌اند.
 
وی با اشاره به نحوه شرکت در بخش نخست طرح پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» اظهار کرد: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند با خرید یکی از سه اثر و مطالعه دقیق آن، پاسخ سوالات را به همراه کد انحصاری قرعه‌کشی به سامانه 30003209 پیامک و در قرعه‌کشی پایانی شرکت کنند.
 
سعیدی افزود: جوایز این بخش شامل یک هدیه ویژه به ارزش 100 میلیون ریال و هشت جایزه پنج میلیون ریالی است. این رمان‌ها با تخفیف ویژه و به قیمت کمتر از پشت جلد در این پویش مطالعاتی عرضه می‌شود.
 
مدیرعامل به‌نشر با تاکید بر تمرکز به‌نشر به موضوعات ولایی و ارزش‌های نظام اسلامی، گفت: انتشارات آستان قدس رضوی، دست تک‌تک نویسندگان جبهه انقلاب اسلامی را برای تولید و انتشار آثار ممتاز این حوزه به یاری می‌فشارد.
 
بخش دوم مسابقه؛ معرفی آثار انقلابی در فضای مجازی
 
وی با اشاره به بخش دوم این مسابقه که شامل معرفی آثار انقلابی از بسته پیشنهادی بیش از 40 کتاب انقلابی «به‌نشر» و «انتشارات انقلاب اسلامی» در گروه‌های سنی عمومی و کودک و نوجوان است، تصریح کرد: در این بخش آثار معرفی شده باید در قالب عکس کتاب و بهترین بخش اثر از نظر مخاطب در صفحات شخصی فضای مجازی به همراه تگ صفحه «بهترین‌های نشر» behtarinhaey_nasher  با برچسب #در_هوای_انقلاب منتشر شود.
 
سعیدی با بیان اینکه در این بخش منحصرا نیاز به خرید کتاب وجود ندارد، ادامه داد: در بخش دوم این پویش، انتشار عکس به همراه قسمتی از متن کتاب در صفحات شخصی فضای مجازی ضروری است، لذا علاقه‌مندان به کتابخوانی اگر پیش از این اثر را خریداری، در کتابفروشی‌ها یا کتابخانه‌ها مطالعه کرده و یا اینکه از دوستان و اقوام به امانت گرفته باشند، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.
 
مدیرعامل به‌نشر تاثیر فضای مجازی در شکل‌گیری هویت اجتماعی افراد به‌ویژه نسل جوان امروز را ازجمله نیازهای ایجاد بخش دوم پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» دانست و گفت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب کتاب به‌عنوان بخش گمشده‌ای از فضای مجازی می‌تواند به شکل‌دهی صحیح و موثر مفاهیم ارزشی در فضای مجازی کمک نماید.
 
وی افزود: جوایز هفتگی بخش دوم پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب»، 40 جایزه یک میلیون ریالی است که این جوایز در 10 هفته شامل هر هفته چهار جایزه یک میلیون ریالی برای بهترین مطالب به برگزیدگان اعطا می‌شود.
 
معرفی آثار برتر انقلاب از سوی شخصیت‌ها در فضای مجازی
 
سعیدی بخش سوم پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» را معرفی آثار برتر انقلاب از سوی شخصیت‌ها و گروه‌های مرجع و رسانه‌ای در فضای مجازی عنوان کرد.
 
مدیرعامل به‌نشر بیان کرد: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با توجه به نفوذ گروه‌های مرجع در میان نوجوانان و جوانان، تصمیم گرفته شد در بخشی از پویش مطالعاتی «در هوای انقلاب» از افراد سرشناس و مطرح انقلابی کمک گرفته تا در تبلیغ و ترویج کتابخوانی در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت نمایند.
 
وی گفت: انتشارات آستان قدس رضوی از سال 1395 با ورود جدی به تولید آثار با محورهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، همبستگی اسلامی و.. توانسته 72 عنوان کتاب را به تولید برساند که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشن رونمایی از 40 عنوان کتاب جدید به‌نشر را با موضوع انقلاب اسلامی برگزار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها