سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
حمایت از بیمه هنرمندان در اولویت کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از بیمه هنرمندان را ازجمله اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: شاخص اعتبارات فرهنگی در فضای کشور کم است و خرید کتاب از ناشران و نویسندگان باید افزایش یابد بنابراین با پرداخت وام، تسهیلات و حمایت از نشریات در سال‌های آینده از ناشران کتاب نیز حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید‌عباس صالحی عصر دیروز در نشست با اصحاب رسانه فرهنگ، هنر و رسانه ارومیه، ماکو، سلماس، چایپاره، شوط، پلدشت و چالدران اظهار کرد: آذربایجان‌غربی استانی با سابقه کهن تاریخی بوده و نقش موثر در هشت سال دفاع مقدس داشته است.
 
وی افزود: باید با تلاش و کمک یکدیگر امکانات استان آذربایجان غربی را افزایش داده و مسیر خود را در فضای استان‌ها جدی‌تر بگیریم و خلاقیت‌های استانی را در دهه پنجم انقلاب اسلامی نمایان‌تر کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سفرهای برنامه دو روزه استانی یکی از اقدامات موثر وزارتخانه است، گفت: منابع مالی حوزه فرهنگ به‌طور خاص و عام رقیق و کم‌جان است اما همین منابع را اگر با منابع استانی ترکیب کنیم اتفاقات بهتری شکل خواهد گرفت.
 
صالحی با اشاره به اینکه امروز تفاهم‌‌نامه ۱۴۰ میلیارد تومانی بین استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد، بیان کرد: در حوزه زیرساختی در این تفاهم‌نامه، احداث چند هنرستان دخترانه و پسرانه و تجهیز موسسات فرهنگی، قرآن و عترت پیش‌بینی شده است.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر آن باید در کنار حمایت‌های زیرساختی به سمت حمایت‌های برنامه‌ای حرکت کنیم و همچنین حمایت از تولید فیلم های کوتاه و بلند و مستند در استان پیش‌بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: با این نگاه به طرف همین مسیر رفته و در ١١ استان تفاهم نامه امضا شده است.

صالحی بیان کرد: با توجه به اینکه تهران به اندازه کافی از حمایت برخوردار شده، باید به سمت استان‌ها رفت چرا‌که استعدادهای خلاق فراوانی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد بعدی که در حوزه فرهنگ دنبال می‌شود اقتصاد فرهنگ و هنر است که این حوزه دو بال روحانی و جسمانی دارد که باید هر دو با هم حرکت کنند زیرا در غیر این صورت فرهنگ و هنر به زمین می‌خورد.

وی اضافه کرد: اگر فرهنگ و هنر یک اقتصاد شکوفا و خودکفای پایدار نداشته باشد دوام آن نیز به سختی ممکن خواهد بود.

صالحی بیان کرد: همزمان که به روح هنر توجه شود باید به جسم و ماده و اقتصاد هنر نیز توجه شود و این توجه را با اقداماتی دنبال می‌کنیم چون اسم فرهنگ و هنر در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی گم شده است.

صالحی در ادامه عنوان کرد: تسهیلات دو هزار میلیارد تومان فرصت شغلی در حوزه شهری و روستایی آماده شده که از این رقم ٢٠ هزار شغل را دربرمی‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: رویکرد عدالت فرهنگی و اقتصادی در کنار چند رویکرد دیگر شفاف‌سازی و بهبود فضای کسب و کارمی‌تواند مبنایی قرار گیرد که به افق آینده خوش بین‌تر باشیم و مسیر آینده را امیدوارانه‌تر پیش ببریم.

تالار مرکزی ارومیه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
این گزارش می‌افزاید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر از پروژه در دست احداث تالار مرکزی ارومیه نیز بازدید کرد.

وی با بیان اینکه روند تکمیل تالار مرکزی ارومیه با وجود همه تاخیرها به خوبی طی می‌شود، گفت: برای افتتاح این تالار پیش از هفته دولت سال آینده تلاش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها