دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم ملی بررسی می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: کرمانشاه نگینی از فرهنگ به همراه گوش و آداب و رسوم است که در سال گذشته به‌عنوان شهر خلاق غذا معرفی شد و این مورد میراث ملموس و ناملموس استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، سید مجید امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور  آیت‌الله علما، نماینده ولی فقیه و استاندار کرمانشاه که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، افزود: شورای فرهنگ عمومی به معنای شناخت، فهم و حفظ اصالت‌ها و کشف، مدیریت برای آن‌ها است و طی سال جاری اعضای حقیقی به ۱۲ نفر افزایش پیدا می‌کند که از سوی امام جمعه و استانداران معرفی می‌شوند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در مورد مورد هجمه قرار گرفتن فرهنگ عمومی و ایرانی و اسلامی رهبر معظم انقلاب بارها با کلیدواژه‌های مختلف هشدار دادند اما برای رسیدگی به این منویات و رسیدگی به موضوعات فرهنگی دچار کوتاهی‌هایی هستیم و ۱۵ دستگاه عضو شورای فرهنگ عمومی هستند.
 
امامی تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعات و داده‌ها و مطالعات فرهنگی شورای فرهنگی کشور از استان‌ها حمایت خواهد کرد.
 
وی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: تنها در ایام اربعین ۲۰ میلیون نفر زائران عتبات و عالیات هستند و بسیاری از آنان از کالاهای اکثر چینی استفاده می‌کنند باید به سمتی حرکت کنیم که صادرات کالا و خدمات فرهنگی را انجام دهیم و نخستین نمایشگاه اسباب بازی در عراق برگزار شد که با استقبال مردم کشور عراق رو به رو شد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به نقش سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در صادرات کالا و خدمات فرهنگی، بیان کرد: رایزن فرهنگی که نتواند به صادرات کالا و خدمات فرهنگی کشور کمک کند به کار نمی‌آید زیرا حرکت در این مسیر بسیار مهم است.
 
امامی با اشاره به اینکه صادرات کالا و خدمات فرهنگی در دستور کار این شورا قرار دارد، گفت: استان کرمانشاه از بیشترین مرز با کشور عراق برخوردار است و چه بهتر اینکه صادرات کالاهای فرهنگی در این استان صورت گیرد و چه بسا سبب اشتغالزایی نیز خواهد شد و پیشنهاد آن است که با همکاری استانداری، فرهنگ و ارشاد و اسلامی، تبلیغات اسلامی و میراث فرهنگی کرمانشاه دبیر پشتیبانی تعامل فرهنگی ایران با عراق تشکیل شود.
 
وی با اشاره به درخواست مسئولان کرمانشاه برای تصویب روز پنج مرداد ماه به نام روز مقاومت و پایداری مردم کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در صورت ارسال درخواست به شورای فرهنگ عمومی کشور این درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصویب آن مانعی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها