یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
سخنرانی اصغر دادبه با موضوع «حافظ در عرصه ادبیات تطبیقی»

به همت شهرکتاب مرکزی و با همکاری دانشگاه حافظ شیراز، در آستانه‌ روز بزرگداشت حافظ، نشست «با خنیاگر شیراز؛ حافظ در عرصه‌ ادبیات تطبیقی» در شهر کتاب برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شهر کتاب مرکزی، شعر حافظ آیینه‌ تمام‌نمای فرهنگ و احوال درونی ماست و بیش از ۲۰۰ سال است که به زبان‌های اروپایی ترجمه و منتشر شده است و بسیاری از شاعران و نویسندگان برجسته‌ غرب از شعر او تاثیر گرفته‌اند. 

گوته، شاعر بزرگ آلمانی، با نبوغ شاعرانه‌ خود به عظمت حافظ پی برد و کتاب معروف «دیوان غربی ـ شرقی» خود را با الهام از او سرود. علاوه بر گوته، شاعران و متفکرانی چون هردر، هامان، شلگل، روکرت، آندره ژید، امرسون، کلارک، گرترود بل و ... به اهمیت ادبیات شرق به ویژه‌ اشعار حافظ پی برده‌ و در آثارشان به آن اشاره کرده‌اند.
 
نشست «با خنیاگر شیراز؛ حافظ در عرصه‌ ادبیات تطبیقی» به بررسی میزان تاثیرگذاری شعر حافظ بر شاعران و نویسندگان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی می‌پردازد و دکتر اصغر دادبه، دکتر محمود حدادی، دکتر علی‌رضا انوشیروانی و دکتر طهمورث ساجدی در این نشست سخن می‌گویند. این نشست سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۴ بعدازظهر برگزار می‌شود.

شهر کتاب مرکزی در تقاطع خیابان‌های حافظ  زرتشت شرقی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط