سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
«اندرومدا» نمایشنامه ایده‌آلی برای یک دراماتورژ

به مناسبت هفته کتاب و ‌کتابخوانی در محل کتابخانه موسسه فرهنگی اکو نمایشنامه «اندرومدا» نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بر اساس خبر دریافتی نمایشنامه «اندرومدا» به قلم گلزار رضوی، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه نویس به چاپ دوم رسیده است. جلسه نقدوبررسی این نمایشنامه توسط علی رویین در محل کتابخانه موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

به مناسبت هفته کتاب و ‌کتابخوانی، انجمن فرهنگی-هنری زنان ناشر در راستای تفاهم‌نامه با موسسه فرهنگی اکو، دومین برنامه نقد کتاب اعضا انجمن را برگزار کرد. علی رویین در تاریخ 11 آذر 97 در محل کتابخانه موسسه فرهنگی اکو به نقد و بررسی نمایشنامه «اندرومدا» پرداخت.

 

علی رویین در این نشست بیان کرد: الهام گرفتن از خاصیت آیینه‌گی در این نمایشنامه، راهی برای یافتن هویت درباره خود، دیگری و هستی است که با چهار کاراکتر اصلی و در قالب نه پرده به تصویر کشیده شده است.

در ادامه این جلسه تحلیل مکان، فضا، زمان و روان بودن شخصیت‌ها، از دیگر زوایایی بود که روئین در نقد خود به آنها پرداخت.

خوانش بخش‌هایی از نمایشنامه را نگار افصحی بر عهده داشت تا حاضران، موقعیت‌ها و شخصیت‌ها را بار دیگر، از منظر نقد روئین، تماشا و درک کنند.

در پایان رویین، کار خود را با این جمله خاتمه داد: «با در نظر گرفتن عناصری که می‌توانند بهتر از حالت فعلی شکل بگیرند، نمایشنامه «اندرومدا» می‌تواند نمایشنامه ایده‌آلی برای یک دراماتورژ خوب باشد تا این کار را بر روی صحنه ببرد.»

گفتنی است انتشارات طراحان تین نمایشنامه «اندرومدا» را در 1000 نسخه، 96 صفحه (چاپ دوم) منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها