سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۰
همایش بین المللی «ایران فرهنگی؛ گذشته، حال و آینده» برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «ایران فرهنگی؛ گذشته، حال و آینده» از سوی موسسه مطالعات ملی و با مشارکت جمعی از مراکز دانشگاهی و پژوهشی ایران روزهای 23 و 24 آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با توجه به ضرورت تاملات دانشورانه در موضوع ایران فرهنگی که مجموعه‌ای از حوزه نفوذ و تاثیرگذاری فرهنگ ایرانی است و از طریق عناصری مانند زبان، ادبیات، دین، هنر، میراث فرهنگی و ... تاثیر خود را بر جای گذاشته و همچنان منشاء اثر است، اين همایش بین‌المللي برپا می‌شود. 

این همایش با اهتمام و شرکت استادان دانشگاه‌ها، محققان و ایران‌پژوهان سراسر جهان برگزار مي‌شود و انتظار مي‌رود نقش به‌سزایی در شناسایی ابعاد و دامنه موضوعات یادشده ایفا ‌کند.
 
مقالات دریافت شده در محورها و موضوعات ارائه شده پس از داوری در کمیته علمی همایش در دو سطح «چکیده» و «مقالات برگزیده» در قالب کتاب منتشر مي‌شود. 

همچنین مقالات ممتاز و مبتنی بر پژوهش‌های اصیل پس از مراحل ارزیابی در فصلنامه علمی ـ پژوهشی «مطالعات ملی» منتشر خواهد شد. 

کمیته برگزاری همایش از صاحبنظران و ایران‌پژوهان انتظار دارد در نگارش مقالات، بعد توصیفی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار را مد‌نظر قرار دهند.
 
شناسایی گستره فرهنگی ایران در گذشته، حال و چشم‌انداز آینده، هم‌اندیشی ایران‌پژوهان برای مطالعه علمی گستره ایران فرهنگی، بازشناسایی حوزه فرهنگی ایران برای ایران‌پژوهان و ایران‌دوستان، ظرفیت‌سازی برای همگرایی فرهنگی منطقه‌ای، حوزه تمدنی، شناسایی و احیای هویتی در گستره جهانی از اهداف این همایش به شمار مي‌روند.
 
از محورهای این همایش مي‌توان زبان و ادبیات ایرانی، جایگاه دین در ایران فرهنگی، هنر و میراث فرهنگی در گستره ایران فرهنگی، تاریخ و فرهنگ را نام برد.

علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه مقالات خود را تا تاریخ 10آبان‌ماه سال‌جاري و متن نهایی مقالات را تا تاریخ 15 آذرماه سال‌جاري به دبیرخانه همایش ارسال كنند.

كساني كه تمايل به شركت در اين همايش دارند مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني اينترنتي WWW.IRANFARHANGI.IR و WWW.RINSWEB.ORG مراجعه كنند يا با شماره‌هاي 88722843 و 88711600 تماس بگيرند.
 
اين همایش بین‌المللی از سوی موسسه مطالعات ملی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه تربیت مدرس، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی روزهای 23 و 24 آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها