چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
«ستون ۱۴۵۳» رونمایی شد

کتاب «ستون ۱۴۵۳» شب گذشته (سه‌شنبه مهرماه) در مسجد مقدس جمکران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، مسلم ناصری؛ نویسنده رمان «ستون ۱۴۵۳» در آئین رونمایی از این کتاب که سه‌شنبه شب (24 مهرماه) در خلال مراسم دعای توسل در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، سفر اربعین را سفر عشق دانست و هدف از نگارش کتاب را قدم گذاشتن دل در مسیر این سفر معنوی برشمرد.
 
وی در این رمان ضمن نقل وقایع تاریخی و بیان حال و هوای راهپیمایی اربعین در سال‌های اخیر، سفری تاریخی نیز به زمانه اثیب یمانی داشته و در ادامه این دو سفر مکانی و زمانی با هم تلاقی پیدا کرده و نهایتاً در عشق پاگیر شدند.
 
از مسلم ناصری پیش از این داستان موفق «باغ طوطی» در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است. این انتشارات، نخستین رمان درباره پیاده‌روی اربعین با عنوان «اربعین طوبی» را نیز در سال ۹۵ روانه بازار کرده است.
 
رمان «ستون ۱۴۵۳» در ۱۶۳ صفحه در قطع رقعی چاپ و منتشر شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هوای داغ را از گلویم بیرون می‌دهم و به سختی نفس می‌کشم. لحظه‌ای بعد خنکای آب را حس می‌کنم که از لابه‌لای ریشم، چاک سینه‌ام را تسلی می‌دهد. بعد خود را زیر نخلی می‌بینم که شتر سفیدی در سایه آن خوابانده شده و تابوتی آن سوتر در سایه نخلی دیگر روی خاک نرم قرار گرفته است. دو مرد آشنا که لباس‌های بلند آبی رنگ با خط‌های سفید بر تن دارند، آهسته با خود حرف می‌زنند.
من کجا هستم...
مردی که گوشه چشمش کمی خراش برداشته، لبخندی می‌زند.
آرام باش مرد جوان! خطری نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط