یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
مجموعه‌ «قصه‌های روز» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از مجموعه‌ی ۱۲ جلدی «قصه‌های روز» روز پنج‌شنبه دوازدهم مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بر اساس خبر رسیده از روابط عمومی انتشارات شهر قلم، قصه‌های روز حاصل تلاش جمعی است و به تازگی از سوی انتشارات شهرقلم منتشر شده است. مجموعه‌ی ۱۲ جلدی که به همت سیدنوید سیدعلی‌اکبر و جمعی از نویسندگان ادبیات کودک خلق شده است و شش تصویرگر ایرانی به این داستان‌ها جان بخشی کرده‌اند.

قصه‌های روز ۱۲ کتاب است، برای هر ماه یک کتاب و برای هر روز یک قصه و در هر جلد سی تا سی‌و‌یک قصه. داستان‌هایی که برای کودکان هشت تا چهارده‌سال نوشته شده است.

برنامه‌ رونمایی و جشن امضا روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۷ عصر با حضور لیلی رشیدی بازیگر و کارگردان تئاتر برگزار می‌شود. همچنین با حضور بازیگران کودک آکادمی تئاتر لیو نمایشی براساس یکی از داستان‌های این مجموعه اجرا خواهد شد. تخم‌مرغ آرزوها یا همان دارومای ژاپنی با کمک تصویرگران کتاب ساخته خواهد شد.

کارگاه نویسندگی و تصویرگری خلاق براساس داستان‌های قصه‌های روز با حضور روناک ربیعی و غزاله بیگدلو برگزار خواهد شد. حسین شیخ‌الاسلامی، حدیث لزرغلامی و  شهره یوسفی هم با خانواده‌ها و بچه‌ها خواهند بود.

قصه‌های هرماه در هر یک از این جلدها در فضا و سرزمین خاصی با تعدادی شخصیت ثابت اتفاق می‌افتد و هرجلد آن از سوی یک تصویرساز تصویرگری شده است.

تم برخی از این قصه‌ها ترسناک است اما قصه‌های اکثر ماه‌ها فضای طنز و فانتزی دارند. این قصه‌ها را مریم فیاضی، راحیل ذبیحی، سولماز خواجه‌وند، اعظم مهدوی، روناک ربیعی، امیر عباسیان، سپیده صریحی، پیام ابراهیمی  شهروز بیدآبادی و نوید سیدعلی اکبر نوشته‌اند.

سمیه علی‌پور، غزاله بیگدلو،حسن عامه‌کن، احسان عبداللهی، سارا نارستان طالش و بهار اخوان تصویرگران این مجموعه هستند. فروردین: «قصه‌های جنگل رازآلود»، اردیبهشت: «قصه‌های سیاره شگفت‌انگیز»، خرداد: «قصه‌های رودخانه سرزمین دور»، تیر: «قصه‌های قصر گمشده»، مرداد: «قصه‌های سیرک قوطی‌های پرنده»، شهریور: «قصه‌های سرزمین خوراکی‌های خوشمزه»، مهر: «قصه‌های مدرسه هیچ تا پوچ»، آبان: «قصه‌های قلعه جادوگران چهل گیس»، آذر: «قصه‌های شهر ادم‌های عجیب و غریب»، دی: «قصه‌های کوه تک و چندتا گنده‌بک»، بهمن: «قصه‌های هتل پرستاره جزیره پلیکان» و اسفند: «قصه‌های موزه عروسک‌ها».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها