شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
طنین «زنگ کتاب» عاشورایی در مشهد

همزمان با ماه محرم‌ و سالروز واقعه کربلا، «زنگ کتاب» حال‌وهوایی عاشورایی به خود گرفت. در این حرکت، کتابداران آستان قدس رضوی با حضور در مراکز مختلف و در فضایی صمیمی، کتاب‌های منتخب عاشورایی را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، جمعی از کتابداران و کارشناسان کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در قالب طرح «زنگ کتاب» و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، با حضور در چندین موسسه، به معرفی و خوانش شماری از کتاب‌های منتخب برای گروه‌های سنی مخاطب خود پرداختند.

رئیس اداره کتابخانه عمومی آستان‌ قدس‌ رضوی در این زمینه بیان کرد: در این دوره از دورهمی‌های «زنگ کتاب» که همزمان با ایام محرم‌ و شهادت امام‌حسین(ع) و یاران باوفای ایشان صورت گرفت، کتابداران آستان قدس در تعدادی از مؤسسات و مراکز متقاضی در مناطق کم‌برخوردار و همچنین مراکز نگهداری افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست، به معرفی و خوانش کتاب هایی در معارف محرم و عاشورا پرداختند.

محمد مشایخی افزود: کتاب «سحاب رحمت» که نویسنده در آن با زبان کودکانه و در قالب قصه، داستان کربلا، تاریخ و سوگنامه امام‌حسین (ع) را روایت کرده، از جمله کتاب‌های معرفی شده در این ایام است که نويسنده در آن به شيوه مقتل‌نگاری و با استناد به منابع تاريخی و روايی اهل‌بيت (ع)، به ترسيم وقایع قيام امام‌حسين (ع) و عاشورا پرداخته است. همچنین به مناسبت 27شهریور، روز بزرگداشت محمدحسین شهریار، این شاعر شیعه‌مذهب نیز معرفی شد.

طرح زنگ كتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه از ابتدای سال جاري از سوی کتابخانه مرکزی آستان‌ قدس‌ رضوی در مراكزی مانند توان‌يابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها