یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
​مجموعه «خداشناسی خردسالان» رونمایی شد

مجموعه کتاب‌های «خداشناسی خردسالان» متشکل از ۱۵ جلد کتاب با موضوع خداشناسی ویژه کودکان و خردسالان، نوشته سید محمد مهاجرانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «خداشناسی خردسالان»،  همزمان با برگزاری نمایشگاه دوسالانه «کارنامه تصویرسازی گنجشک‌های جمکران»، به همت انتشارات کتاب جمکران در محل نگارستان اشراق شهر قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی، روانشناس کودک و کارشناس مذهبی، در این نشست با اشاره به ضرورت پرداختن بیش از پیش به کارهای داستانی ویژه کودکان وخردسالان در زمینه خداشناسی، از سید محمد مهاجرانی، نویسنده این مجموعه کتاب‌ها تقدیر کرد.
 
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: از منظر روانشناسی آنچه در کودکی در زمینه خداشناسی و ارتباط کودک با ذات احدیت اهمیت دارد، ایجاد احساس علاقه نسبت به خداوند متعال است. همچنین زبان ساده، یکی از مهمترین مؤلفه‌های کتاب مناسب برای خردسالان است که خوشبختانه نویسنده به هر دو مسئله اشراف داشته است.
 
مهاجرانی، نویسنده این مجموعه نیز در بخشی از این آئین با اشاره به برخی ویژگی‌های کتاب‌های کودکان و و این مجموعه، گفت: طبق پژوهش‌های به‌عمل آمده، ذهن انسان‌ها و به‌ویژه کودکان در محدوده دایره لغاتی که کسب می‌کند به تأمل و تفکر می‌پردازد که این امر اهمیت دو چندان کتابخوانی برای کودکان را اثبات می‌کند.
 
وی افزود: دلیل اینکه بنده سال‌هاست کرسی‌های تدریس و وعظ را رها کرده و در زمینه خداشناسی کودکان فعالیت می‌کنم، این دیدگاه شهید مطهری است که کمال دین را در اخلاق می‌دانست و معتقدم اساساً انسان در صورتی‌که خود را تحت اشراف خداوند متعال قرار دهد، رعایت اخلاق و سایر امور دینی برای او آسان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها