چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۱:۲۷
نمایشگاه کتاب، امسال گسترده تر و پربارتر است

دکتر احمدی نژاد در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب گفت:خوشحالم که این حادثه زیبا، امسال صمیمی تر، گسترده تر و پربارتر برگزار می شود.



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب که سه شنبه شب در شبستان مصلای تهران برگزار شد گفت:به رغم گسترش وسایل ارتباطی، کتاب همچنان امین ترین و گویاترین حلقه ارتباطی بین انسان ها و نسل های متوالی است.

وی با اشاره به این که نمایشگاه کتاب میعادگاه اندیشمندان و اهالی قلم و فکر و تولید اندیشه است گفت:اندیشه ای که در کتاب جاری می شود ماندگار است اما بقیه دستخوش تغییرند.اهل نشر بدانند دست اندر کار بهترین کارهایند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه با اشاره به این که آرزومند دائمی کردن نمایشگاه کتاب و ارتباط روزانه و نه سالیانه اهالی قلم ونشر با یکدیگر است افزود:مسئولان نمایشگاه در همین نمایشگاه امسال باید از این اهالی نظر خواهی کنند تا در همین ایام برنامه نمایشگاه سال بعد تدوین شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه امسال موجب تحقق یک گام بلند در جهت اهداف فرهنگی و انسانی باشد و به تعمیق روابط بین ملت ها و اندیشمندان بینجامد.

در این مراسم ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به جابجایی محل نمایشگاه گفت: این جابجایی ،یک نوید بزرگ را داد و آن ایجاد یک نمایشگاه در خور شان مردم ایران در آینده ای نزدیک است.

محمد حسین صفار هرندی ،در ادامه گفت: 52 هزار عنوان كتاب چاپ شده در سال گذشته رقم افتخارآميزي است که نزديك به همين آمار را در سال 84 داشتیم اما اين رقم‌ها چيزي حدود 6 تا 7 هزارعنوان افزايش را نسبت به سال‌هاي قبل از آن نشان مي‌دهد.

وی با اشاره به این که آسان كردن مسير چاپ كتاب و ارتباط ناشران با مديران كتاب و كتاب‌خواني و گسترش نمايشگاه‌هاي استاني از برنامه‌هاي امسال اين وزارتخانه است، خريد كتاب از ناشران شهرستان را از ديگر اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد.


در این مراسم ، محسن پرويز، رئيس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نیز در سخنان خود گفت: جاي گرفتن نمایشگاه امسال با چالش‌هاي بسيار همراه بود. فقدان امكانات مطلوب و مهيا، به همراه اغراض و سلايقی كه در برخي موارد وزش نسيم غير الهي از آن احساس مي‌شد، بر چالش‌هاي موجود مي‌افزود.

وی تصريح كرد: در بخش داخلي نمايشگاه شاهد حضور هزار و 829 ناشر، با 123 هزار و 768 عنوان كتاب و در بخش خارجي ميزبان 740 ناشر از 66 كشور هستيم. همچنين حضور كليه كشورهاي اسلامي و تمامي همسايگان ايران و به‌خصوص حوزه فرهنگ و تمدن ‌زبان فارسي در منطقه خاورميانه از ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد بيستمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است.

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اميدواريم در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري ،پويايي و نشاط بيش از پيش فرهنگ و اهالي آن و توسعه كتابخواني در سراسر ميهن اسلامي را شاهد باشيم.

وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري کرد که روزي نمايشگاه كتاب از خانه به‌دوشي رهايي يابد و صاحبخانه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها