شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
برگزاری دور جدید برنامه‌های خانه مینیمال

دور جدید برنامه‌های خانه مینیمال این بار در کافه کتاب ملکوت و با بررسی سه اثر در حوزه داستان مینیمال و با حضور شیوا ارسطویی، جوادجزینی، سینا بهمنش و پژمان طهرانیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ دور جدید برنامه‌های خانه مینیمال، عصر روز سه‌شنبه (نهم مردادماه) در کافه کتاب ملکوت برگزار می‌شود. در این برنامه که در آن محمدجواد جزینی، شیوا ارسطویی و سینا بهمنش به عنوان منتقد و سخنران حضور دارند، سه اثر منتشر شده در حوزه داستانک و مینیمال از انتشارات کارگاه اتفاق با حضور مترجم این آثار نقد و بررسی قرار خواهد شد.

این سه اثر؛ «با‌اهمیت‌ها و بی‌اهمیت‌ها»، اثر خولیو کورتاسار و «داستان‌های برق‌آسا» اثر جیمز توماس، دنیس توماس، تام‌هازوکا با ترجمه‌ پژمان طهرانیان و «خرده داستان‌ها» اثر جروم استرن با ترجمه‌ سارا طهرانیان، پژمان طهرانیان است. همچنین خود پژمان طهرانیان هم به عنوان یکی از کارشناسان در این برنامه حضور خواهد داشت و به سوالات منتقدان و علاقه‌مندان شرکت‌کننده در برنامه پاسخ خواهد داد.

خانه مینیمال سی‌ام مهرماه سال 1393 به‌عنوان «خانه مینیمال نیاوران» در فرهنگسرای نیاوران آغاز و به صورت ماهانه برگزار شد. آخرین و یازدهمین برنامه آن در نیاوران، 28 مرداد 1394 بود و در طی این سلسله برنامه‌ها، نویسندگان، مترجمان و منتقدان برجسته جوادمجابی، اسدالله امرایی، رسول یونان، جواد جزینی، شیوا ارسطویی، بلقیس سلیمانی و علی عبداللهی به‌عنوان کارشناس سخنرانی کرده به نقد و بررسی آثار حاضران پرداختند. دوازدهمین برنامه خانه مینیمال در خانه کتاب تجریش برگزار شد و ویژه‌برنامه رونمایی از «آن‌ها»، مجموعه داستانک‌ها و مینیمال‌های سینا بهمنش بود. این سیزدهمین برنامه خانه مینمیمال است که بعد از وقفه‌ای دوساله آغاز می‌شود و در آن نویسنده و شاعر مطرح این روزگار، شیوا ارسطویی، نویسنده، منتقد و مدرس مطرح و فعال حوزه داستان محمدجواد جزینی و همچنین سینا بهمنش، شاعر، منتقد و مدیر جلسه شعر و داستان مجال، سه اثر فوق‌الذکر از انتشارات جوان اما فعال و ارزشمند کارگاه اتفاق را معرفی و بررسی خواهند کرد.

این انتشارات تاکنون آثار گرانسنگی از بزرگان شعر و ادب جهان و ایران را به صورت کتاب و کتاب صوتی  منتشر کرده است که از آن جمله است: «دروازه‌ی بی‌دروازه» اثر مومون‌، «گیتانجلی» اثر رابیندرانات تاگور، «شنیدن از دائو دِ جینگ» اثر لائوزه، «چپق مقدس» اثر جوزف اپس برون همگی با ترجمه‌ی ع.پاشایی، «پروانه و تانک» اثر ارنست همینگوی با ترجمه‌ی رضا قیصریه و چندین اثر دیگر با ترجمه و تالیف مترجمان مطرح و کاربلد از جمله پژمان طهرانیان.

این انتشارات همچنین بسیاری از این آثار و آثار دیگر را به صدای نویسندگان، شاعران و همچنین هنرمندان مطرح حوزه‌های دیگر منتشر کرده است که با استقبال نسبتا خوبی نیز مواجه شده است. از جمله این کتاب‌صوتی‌ها، همین کتاب‌های«داستان‌های برق‌آسا» و « خرده داستان‌ها» هستند که علاوه شکل مکتوب، به صورت صوتی و با صدای مرجان سلیمانی، مسعود شهریاری، پژمان طهرانیان ، خشایار فهیمی، زهرا قلعه‌نوئی نیز منتشر شده‌اند. همچنین یکی دیگر از مجموعه‌های صوتی «برای بوسه‌ای در بوداپست» با صدای نویسنده این کتاب شیوا ارسطویی است.

خانه مینیمال به مدیریت و اجرای روزنامه‌نگار باسابقه حوزه هنر آرش نصیری برگزار می‌شود که از نویسندگان ثابت ستون تاثیرگذار «داستانک» روزنامه همشهری در اوایل دهه هشتاد است که مجموعه این داستانک‌ها و مینیمال‌ها و همچنین آثار بعد از آن را در سال 1386 به نام «برای کلانتر صندلی بگذارید» منتشر کرده است.

این برنامه خانه مینیمال ساعت 17 تا 19 سه شنبه 9 مردادماه در کافه کتاب ملکوت واقع در خیابان کریمخان، نرسیده به میدان ولی عصر، نبش کوچه شهیدگلابی، پلاک 195 برگزار می‌شود و ورود در آن برای همگان آزاد و رایگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها