چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
رضا امیرخانی میهمان پاتوق کتاب بچه‌های جنوب شهر

برنامه پاتوق کتاب پنج شنبه این هفته 4 مرداد با حضور رضا امیرخانی و علاقمندان به داستان نویسی در کتابخانه فجر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، برنامه هفتگی پاتوق کتاب این هفته به نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی با حضور این نویسنده، اعضای کانون ادبی فجر و سایر علاقه‌مندان به حوزه ادبیات داستانی اختصاص خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در این نشست همچنین از مقام ادبی و تلاش رضا امیرخانی در خلق آثار ارزنده تقدیر خواهد شد.
رضا امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی متولد 1352 تهران، اولین رمان خود را با عنوان «ارمیا» در 22 سالگی منتشرکرد. او مدتی رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران بود. وی به غیر از نگارش رمان و داستان بلند و یک مجموعه داستان کوتاه، به تألیف سفرنامه و مقالات بلند تحلیلی اجتماعی نیز پرداخته‌است. امیرخانی به منظور نوشتن وقایع سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ به استان سیستان و بلوچستان که با نام «داستان سیستان» به چاپ رسیده‌است، یکی از همراهان ایشان بود. دیگر اثر رضا امیرخانی در سال ۱۳۷۸ با نام«من او» منتشر شد. وی برای نوشتن این کتاب نزدیک به دو سال از عمرش را وقف مطالعه آثاری درباره تهران قدیم کرد. این رمان از پر خواننده‌ترین رمان‌های دهه هشتاد ایران بود. «ناصر ارمنی»، «ازبه»، «نشت نشا»، «بیوتن»، «سرلوحه‌ها»، «نفحات نفت»، «جانستان کابلستان»، «قیدار» و «رهش» از دیگر آثار اوست.

گفتنی است کتاب «ارمیا» برگزیده جشنواره آثار ۲۰ سال دفاع مقدس و مورد تقدیر در اولین دوره جشنواره مهر و دومین جشنواره دفاع مقدس، کتاب «من او» مورد تقدیر دومین جشنواره مهر و یکی از سه کتاب برگزیده منتقدان مطبوعات و سه کتاب برگزیده سال 1379، کتاب «قیدار» برگزیده بخشِ داستانِ بیست‌ویکمین دوره جایزه کتاب و کتاب «نفحات نفت» اثر شایسته تقدیر دهمین دوره جایزه جلال در بخش ویژه بوده است.

نشست ادبی پاتوق کتاب و نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی پنج شنبه 4 مرداد ماه ساعت 10 تا 11:30 در کتابخانه فجر به نشانی ابراهیم آباد،خیابان سیدجمال الدین اسد آبادی،پارک مینا، میزبان علاقه‌مندان است.جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66817456 تماس حاصل نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها