شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
پیام تسلیت رهبری برای درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی

مقام معظم رهبری در پیامی، درگذشت استاد اخلاق، آیت‌الله مرتضی تهرانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، متن پیام رهبر معظم انقلاب برای درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی به شرح زیر است.
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
با تأثر و تأسف اطلاع یافتم که عالم ربانی و معلم اخلاق آیة‌الله آقای حاج آقا مرتضی تهرانی رحمة‌الله‌علیه دار فانی را وداع گفته و ان‌شاءالله به مأمن رضای الهی در جوار مرقد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه السلام بار یافته اند. عمر با برکت این فقیه عالیقدر و سالک الی الله سرشار از نورانیت و صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و جمع زیادی از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ی فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقیم ثبات یافته‌اند.

این مصیبت را به خاندان گرامی و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به شاگردان و ارادتمندان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
30 تیرماه 1397»
 
 
آیت‌الله مرتضی تهرانی که به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، بامداد امروز (شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷) دار فانی را وداع گفت.  وی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود.
 
ازجمله آثار بجای مانده از این استاد اخلاق می‌توان به «معرفت در زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام» تلخیصی بیانات وی و برگرفته از بیست جلسه سخنرانی مشهد در نوروز سال‌های ۸۳، ۸۴، ۸۸ و ۸۹، «توسل در دنیا بذر شفاعت در آخرت» تلخیصی از بیانات وی در محرم سال ۷۲، «مباحث توحیدی ۱» و «خدا شناختنی ۱ و ۲» اشاره کرد.
پیکر این عالم ربانی بعد از طواف در حرم مطهر رضوی، امروز به تهران منتقل می‌شود. تشییع پیکر این استاد اخلاق، دوشنبه ۱ مرداد در شهر تهران برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها