یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۰
كتاب زندگي ميلياردر آمريكايي منتشر مي‌شود

ماجراي زندگي پر فراز و نشيب ميلياردر آمريكايي «بافت» هفته ديگر منتشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس، يكي از بزرگ‌ترين سرمايه‌داران جهاني، كه نخستين گام‌هايش را براي ورود به بازار رقابت با سرمايه‌گذاري در سهام شروع كرد، امروز مالك چندين كارخانه بزرگ مبلمان، لباس، لوازم الكترونيك، شكلات‌سازي و موسساتي چون واشنگتن پست است.
 
نويسنده اين كتاب، آليس شرودر كه پيش از اين تحليل‌گر شركت بيمه بود، در نگاهي به اولين سال هاي زندگي اجتماعي بافت در محدوده سني 20 سالگي او مي نويسد اين مرد جوان كه پسر سناتور نبراسكا بود، بيش از هر چيز به همسر جوانش سوزان تكيه داشت و او بود كه همه ارتباط‌ها و فعاليت‌هاي او را سر و سامان مي‌داد. به همين دليل هم سوزان كم‌تر  استعداد جالب توجهي در همسرش مي‌يافت. 

براي نوشتن اين كتاب كه قرار است 29 سپتامبر با عنوان «گلوله برفي: مشغله زندگي وارن بافت» منتشر شود، بافت صدها ساعت با نويسنده گفت‌وگو كرده و از لحظه‌هاي خصوصي زندگي اش نيز غافل نشده است. علاوه بر اين، او ارتباط نويسنده با دوستان و همكاران متعددش را نيز برقرار كرده تا كتابي منطبق با واقعيت به دست آيد. 

«شرودر» مي‌گويد «وارن بافت» اين كتاب را پس از تمام شدن آن خواند، اما هيچ يك از مطالب آن را تغييير نداد.» اين نويسنده بر خلاف كتاب‌هاي ديگري كه فقط به موفقيت‌هاي بزرگ و پي در پي «بافت» توجه كرده بودند، سراغ شكست‌هاي او نيز رفته است و اطلاعات جالبي را براي نخستين بار روشن مي‌كند. 

در اين كتاب به اين مساله پرداخت شده كه او براي برداشتن اولين گام اقتصادي اش به سراغ چند تن از دوستانش رفت و با فراهم آوردن 105 هزار دلار از سه خويشاوند و 4 دوست خود، شركت سهامي بافت را ثبت كرد و كار را با خريد سهام در شركت بيمه يوركشاير آغاز كرد. او بعدها ملالك اين شركت شد و اكنون 60 كمپاني بزرگ را كه زيرمجموعه آن هستند اداره مي كند. سرمايه اين شركت 278 ميليارد دلار برآورد شده است. 

سال 2006 «بافت» اعلام كرد همچون بيل گيتس، بخش مهمي از دارايي‌اش را در اختيار بنيادهاي نيكوكاري قرار مي دهد.

ناشر اين كتاب، شمارگان اوليه آن را يك ميليون نسخه اعلام كرد و ميزان سفارش پيش از چاپ اين كتاب در شركت آمازون آن را در فهرست 75 كتاب پرفروش جهان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها