شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
صالحی با آیات عظام حکیم و مدرسی دیدار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به عراق با آیات عظام حکیم و مدرسی دیدار و گفت‌و‌گو و از چند مرکز فرهنگی این کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سید‌محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در این دیدار گفت: مسئولین با مردم با محبت و نرمی رفتار کنند، نقاط اختلاف‌برانگیز را کنار بگذارند، از کسانی که با آنان اختلاف نظر دارند، متنفر نباشند و با آن‌ها همانند طرفداران و حامیان خود رفتار کنند تا اختلاف منجر به شکاف و جدایی نشود.
 
وی با اشاره به مراسم زیارت اربعین و اینکه چگونه در اربعین اختلافات میان طبقات جوامعی که از کشورهای مختلف جهان می‌آیند، کنار گذاشته می‌شود، افزود: همگی احساس می‌کنند که امتی واحد هستند و هیچ فرقی میان مردم چینی، آفریقایی و اروپایی نیست و هیچ‌کس در راه کربلا احساس غربت نمی‌کند؛ چراکه نیت‌ها یکی است و همگی به سوی کسی می‌روند که به خاطر اصول جاودانه، جان خود را فدا کرد.
 
آیت الله حکیم تصریح کرد: مرجعیت دینی به تمامی اقشار جامعه به یک اندازه توجه دارد؛ چرا‌که مرجعیت همگی را دوست دارد و برای خیر و مصلحت آن‌ها تلاش می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از آیت‌الله حکیم گفت: توصیه‌ها و راهنمایی‌های شما تأثیر آشکاری در آینده کاری ما خواهد داشت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 
سیدعباس صالحی در این دیدار بر ضرورت فرهنگسازی در جوامع اسلامی بر اساس شرایط و نیازهای جدید از جمله دوران پس از وهابیت تاکید کرد.
 
آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی نیز گفت: شرایط امروز در واقع اعلام ورشکستگی وهابیت است و دنیا منتظر گفتمان جدیدی است که جایگزین وهابیت شود.
 
آیت الله مدرسی با اشاره نقش نخبگان و علمای اسلام در این زمینه گفت: باید برای فرهنگسازی در جوامع اسلامی اهتمام داشته باشیم.
 
تاکید صالحی بر ضرورت افزایش تبادلات فرهنگی ایران و عراق
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از مراکز فرهنگی عراق با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوان میان دو ملت ایران و عراق و همکاری‌های گسترده کنونی، زمینه را برای تقویت هر چه بیشتر روابط و تبادلات فرهنگی فراهم دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه در پایان سفر پنج روزه خود به عراق از «شارع (خیابان) المتنبی» به‌عنوان بازار فرهنگی بغداد و تعدادی از مراکز فرهنگی دیگر در این منطقه دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شد.

از‌جمله این مراکز، مجموعه فرهنگی تاریخی «القشله» و همچنین مرکز فرهنگی «البغدادی» و کتابفروشی‌های مردمی در حاشیه خیابان‌های منطقه بود.

مجموعه فرهنگی «القشله» در قلب پایتخت عراق مرکز اجرای انواع برنامه‌های فرهنگی، تبادلات فرهنگی و بازار تولیدات و کالاهای فرهنگی است.

این مجموعه روزهای جمعه محل گردهمایی هنرمندان عراقی و هزاران نفر از شهروندان این کشور است و همچنین مرکزی برای عرضه آخرین محصولات و تولیدات فرهنگی توسط هنرمندان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین در این سفر مجتمع صنایع غذایی غدیر را در نجف اشرف افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها