یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
«سرباز کوچک امام» یک سند با ارزش از دفاع مقدس است

متن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام(ره) که مربوط به خاطرات دوران اسارت آزاده سرافراز مهدی طحانیان در زندان‌های رژیم بعث عراق (1361 تا 1369) است، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی
سرگذشت این نوجوان شجاع و با هوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدس است؛ ماجراهای پسر بچه سیزده چهارده ساله‌ای که نخست، میدان جنگ و سپس میدان مقاومت در برابر مأموران درنده‌خوی بعثی را با رفتار و روحیه‌ای اعجاب‌‌‌انگیز، آزموده و از هر دو سربلند بیرون آمده است. دل بر مظلومیت او می‌سوزد ولی از قدرت و تحمل و صبر او پر می‌کشد؛ این نیز بخشی از معجزه بزرگ انقلاب اسلامی است. در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامت مأموران بعثی آشکارتر از کتاب‌های مشابهی است که خوانده‌ام. به‌هرحال این یک سند با ارزش از دفاع مقدس و انقلاب است؛ باید قدر دانسته شود.

خوب است سست‌پیمان‌های مغلوب‌ دنیاشده، نگاهی به امثال این نوشته صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود.
96/4/12»

کتاب سرباز کوچک امام به قلم فاطمه دوست‌کامی و در 761 صفحه، توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها