شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
دانش‌آموزان مشهدی به مهمانی «کتاباران» می‌روند

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی، به‌نشر از برگزاری 40 اردوی کتاب برای هزار و 600 دانش‌آموز مشهدی در قالب طرح شبکه دانش‌آموزی کتاب با عنوان «کتا‌باران» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با اعلام خبر برگزاری طرح «کتاباران» در مشهد گفت: هدف از اجرای طرح «کتا‌باران»، کتاب‌دوست و کتاب‌خوان شدن دانش‌آموزان به عنوان عضو جدانشدنی از یک خانواده است.

این فعال حوزه نشر، با اشاره به تنوع طرح «کتاباران» و اجرای آن در بازه زمانی سه‌ساله  افزود: فاز نخست طرح ازاول بهمن‌ماه، تا نیمه اسفند به مدت 40 روز اجرا می‌شود و  40 دانش‌آموز  40 مدرسه مشهد، از ساعت 9 تا 12 اردوی کتابگردی را از فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر برگزار می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند در این اردوها کتاب‌ها و محصولات فرهنگی به‌نشر را با تخفیف ویژه خریداری کنند.
 
سعیدی، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی آماتور برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به داستان‌نویسی ادامه داد: این کارگاه‌ها در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد. برگزاری کارگاه «دورهمی کتاب‌خوانی» یکی دیگر از برنامه‌های طرح کتاباران است که برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه کتاب‌های متناسب با این دوره سنی انتخاب می‌شود.

مدیرعامل به‌نشر، پخش فیلم را از دیگر برنامه‌های این طرح اعلام کرد و افزود: در این بخش برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی انیمیشن‌هایی پخش می‌شود که داستان آن‌ها برگرفته از کتاب‌های به‌نشر است؛ همچنین برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز پخش فیلم‌های «جشنواره عمار» در نظر گرفته شده است و در دهه فجر نیز مستندهای مرتبط با این ایام پخش خواهد شد.

سعیدی ادامه داد: همزمان با اجرای این طرح، مدارس نیز می‌توانند کتابخانه‌های خود را با استفاده از تخفیف ویژه‌ کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر تجهیز کنند.

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر، مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها