چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
داوری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کلید خورد

معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی ضمن اعلام خبر آغاز داوری دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی از توجه آحاد جامعه به این رویداد فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌ر‌سانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، ابراهیم حیدری، معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی و دبیر اجرایی دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی با اعلام خبر آغاز داوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: پس از انجام فرآیند اجرایی جام باشگاه‌ها، همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی، مراسم اختتامیۀ این جام  در 100 شهر و روستا برگزار و از برگزیدگان به صورت جداگانه تقدیر شد. از هر شهر یا روستا، 3 تا 5 اثر در بخش‌های رقابتی جام باشگاه‌ها به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند. در حال حاضر نیز  در حال داوری آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه‌ها هستیم.  
 
وی درباره‌ی چرایی داوری و برگزاری مراسم داوری جداگانه در شهرها و روستاهای شرکت‌کننده در جام  گفت: به دلیل لزوم ایجاد فضای شورانگیز کتاب‌خوانی در شهرها و  روستاهای شرکت‌کننده و همچنین راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی با حضور بچه‌ها و با هدف انگیزش شور و وجد فرهنگی در سراسر کشور، داوری پنج هزار باشگاه با بیش از  60 هزار نفر عضو، به‌طور جداگانه برگزار شد. این داوری‌ها شهر به شهر و روستا به روستا انجام شد و استانی نبود. گزارش‌های دریافتی از مراسم اختتامیۀ 100 شهر و روستا هم نشان می‌دهد که علاوه‌بر لایه‌های مختلف جامعه، مسئولان شهری و روستایی نیز با این رویداد بزرگ فرهنگی همراهی  و از آن استقبال کرده‌اند.
 
حیدری افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه‌ها، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی  نسبت به سال گذشته رشد یافته و جام باشگاه‌ها توانسته است به‎عنوان یک رویداد فرهنگی، رقابت موثری را در میان آحاد جامعه، به‌ویژه خانواده‌ها ایجاد کند.
 
به گفته معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی، مراسم اختتامیه دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، 21 دی‌ماه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و برگزیدگان و مربیان جام باشگاه‌ها در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها