چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
معرفی برگزیدگان جام باشگاه‌های بهارستان و یزد

آئین اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان‌های بهارستان استان اصفهان و یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در این مراسم که با حضور امام‌جمعه بخش بوستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مریم اسلامی، نویسنده کودک و نوجوان، تسهیل‌گران و اعضای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بهارستان برگزار شد، عبدالرضا علی‌پناه، رئیس اداره ارشاد بهارستان گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگی پیشرفت داشته باشیم و معضلات اجتماعی حل شود، باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را ترویج دهیم. هر چقدر فضای فرهنگی و گفتمان‌های فرهنگی افزایش یابد، شاهد تحول در جامعه خواهیم بود.

دراین مراسم، سه باشگاه «لبخند خدا» به تسهیل‌گری «ظریفه قاسم‌پور»، «پروین اعتصامی» به تسهیل‌گری «اعظم صالحی» و کانون پرورش فکری «نسیم شهر» به تسهیل‌گری لیلا بهرامی، شایسته تقدیر شناخته شده و به بخش رقابت‌های استانی راه یافتند.

در پایان این مراسم، از تمام تسهیل‌گران و اعضای باشگاه‌های برگزیده با اهدای لوح سپاس و هدیه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.
 
«سروش دانایی» برگزیده جام‌باشگاه‌های کتابخوانی یزد شد  

سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، گفت: از میان 10 باشگاه برتر راه‌یافته به مرحله نهایی در شهر یزد، باشگاه کتابخوانی «سروش دانایی» با مربی‌گری مرضیه مصطفوی‎پور عنوان باشگاه برگزیده را کسب کرد و دو باشگاه «آشیانه باران» و «هرمان و بارمان»، شایسته تقدیر شناخته شدند.  

وی افزود: همچنین در بخش فیلم موبایلی، حنانه زارع از باشگاه کتابخوانی «دوستی با کتاب» و در بخش نامه‌ای به نویسنده، الهام زینلی از باشگاه «قصه کتاب» برگزیده شدند و کتاب «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» از انتشارات «فاطمی»، نوشته «بابک صابری» نیز به‌عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.
 
حوتی‌نژاد درباره دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در یزد ادامه داد: دو سال گذشته، بیش از 280 باشگاه در سامانه جام باشگاه‌های کتابخوانی یزد ثبت شد و بیش از سه‌هزار و 400 دانش‌آموز در چهار مقطع پیش از دبستان، سه سال اول دبستان، سه سال دوم دبستان و دوره متوسطه در این جام شرکت کردند.
 
این مقام مسئول درباره کارگاه‌های آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز ادامه داد: اردیبهشت ماه جاری، بیش از 40 مربی در کارگاه‌های آموزشی جام باشگاه‌ها شرکت کردند و در فاز دوم کارگاه‌های آموزشی که با حضور 160 نفر برگزار شد، شیوه‌نامه جام باشگاه‌های کتابخوانی تشریح شد.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، درباره فروش کتاب در جام باشگاه‌های کتابخوانی استان یزد گفت: اواخر تیر‌ماه، نام دو کتاب‌فروشی «کتابسرای ملک» و «اندیشه سبز» به‌عنوان کتاب‌فروشی‌های منتخب در سامانه جام باشگاه‌های کتابخوانی ثبت شد و به مربیان باشگاه‌ها، به همراه بچه‌ها در این کتاب‌فروشی‌ها حضور پیدا کردند و کتاب‌های مورد نظر خود را به تخفیف 50درصدی خریداری کردند. از تیر ماه جاری نیز جلسات باشگاه‌ها  آغاز شد و در یک دورۀ 4‌ماهه، به‌طور متوسط هر هفته دو جلسه برگزار کردند. برخی از باشگاه‌ها نیز جلسات ماهانه داشتند.
 
وی درباره گزارش مربیان باشگاههای کتابخوانی به دبیرخانۀ جام باشگاههای استان یزد گفت: مربیان ضمن ارائه گزارش مصور به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آثار منتخب اعضای باشگاههای خود را در بخش‎های نامه به نویسنده و فیلم موبایلی به دبیرخانه جام باشگاه‌ها در یزد تحویل دادند. در بخش «نامه‌ای به نویسنده» تعداد 90 اثر و در بخش فیلم موبایلی تعداد 48 اثر به دبیرخانه جام باشگاه‌ها رسید و همچنین کتابی که بیشترین خوانش را در جام باشگاه‌ها داشت، با توجه به گزارشات رسیده مشخص شد.

داوری نهایی جام باشگاه‌های کتابخوانی، آذر‌ماه و مراسم اختتامه این جام، دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها