شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
نمایشگاه استانی کتاب، فرصت ارزشمندی برای ناشر و مخاطب است

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب گفت: نمایشگاه های استانی کتاب، فرصت ارزشمندی برای ناشر و مخاطب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نائب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های استانی گفت: نمایشگاه‌های کتاب درعلاقه‌مندسازی مخاطبان درحوزه کتاب‌خوانی موثر است و می‌تواند برای خرید کتاب درمخاطبان انگیزه ایجاد کند.

به گفته پژمان‌فر، نمایشگاه کتاب، تنها عامل رشد کتابخوانی نیست، بلکه برای ترویج کتابخوانی باید همه شاخصه‌ها را فراهم کرد. ارائه تسهیلاتی برای خرید کتاب، تهیه بروشورهایی درباره معرفی کتاب‌ها توسط انتشارات مختلف و برگزارکنندگان نمایشگاه و ارائه بن‌های کتاب به دانش‌آموزان از سوی نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و... می تواند درتاثیرگذاری بیشتراین نمایشگاه‌ها نقش داشته باشد.

ای نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نمایشگاه‌های استانی کتاب، فرصتی برای ناشران و نویسندگان است تا آثاری را که تهیه و تولید کرده‌اند، به نمایش بگذارند، ضمن این‌که این نمایشگاه‌ها انگیزه‌ای برای گسترش آثار نیز به شمار می‌رود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر برپایی نمایشگاه‌های کتاب در علاقه‌مند ساختن مردم به کتابخوانی گفت:نمایشگاه کتاب به نوبه خود در این زمینه تاثیرگذار است و می‌تواند در افراد برای خرید کتاب انگیزه ایجاد کند.

پژمان‌فر ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب در سطوح مختلف، زمینه دسترسی راحت‌تر افراد و علاقه‌مندان به کتاب را فراهم می‌کند و در این راستا ناشران نیز می‌توانند با ارائه تخفیف‌های ویژه، فضای خوبی را برای خرید و فروش کتاب فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها