پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
اهدای نخستین جایزه ادبی افشین یداللهی در سالروز تولد ترانه سرای فقید

نخستین جایزه ادبی افشین یداللهی در دو بخش ترانه سرایی و پژوهش نقد ادبی، دی ماه امسال همزمان با سالروز تولد این ترانه سرای فقید اهدا می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور رشد و اعتای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی ترانه‌سرایان کشور و با هدف تکریم و بزرگداشت جایگاه ارزنده و ارزشی هنرمند فقید «افشین یداللهی» و انعکاس فعالیت‌های ادبی و فرهنگی هنرمندان جوان و پیشکسوت حوزه ترانه‌سرایی نخستین جایزه ادبی «افشین یداللهی» را در خوزستان برگزار می‌نماید.

این جایزه ادبی در دو بخش ترانه‌سرایی و پژوهش نقد ادبی برگزار می‌شود. در بخش ترانه و ترانه‌سرایی در کنار سرایش ترانه با موضوع آزاد، بخش ویژه با محوریت ترانه‌های ملی و میهنی نیز تدارک دیده شده و آثار در این بخش نیز داوری خواهند شد. در بخش نقد ادبی نیز در کنار بررسی مقالات و یادداشت‌هایی در خصوص ماهیت و وضعیت ترانه‌سرایی در ایران، مقالاتی در نقد و بررسی آثار مرحوم دکتر افشین یداللهی نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت.

بر اساس فراخوان شرکت‌کنندگان می‌توانند برای حضور در بخش ترانه، سه تا پنج اثر به دبیرخانه ارسال کنند. مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه تا ۲۵ آذر تعیین شده و مراسم پایانی نیز در ۲۱ دی ماه همزمان با سالروز تولید این ترانه سرای فقید برگزار خواهد شد.

دبیرخانه این جایزه که در استان خوزستان برگزار خواهد شد در شهر اهواز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحد امور ادبی واقع شده است. همچنین متقایان می توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی yadolahifestival1@gmail.com ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی کانال @yadolahifestival مراجعه کنند.

نفر نخست در بخش ترانه از این جایزه ادبی جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی و نفر شایسته تقدیر نیز جایزه ۵ میلیون ریال دریافت خواهند کرد. همچنین برگزیدگان در بخش مقاله و نقد ادبی نیز جایزه نقدی ۱۰ میالیون ریالی دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها