یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
نقد كتاب «فردا مسافرم» در سرای اهل قلم

نشست نقد و بررسی کتاب «فردا مسافرم» با حضور علاقه‌مندان به کتاب و فرهنگ در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه كتاب، نشست نقد و معرفی كتاب «فردا مسافرم»(دوشنبه سوم مهرماه) با حضور نويسنده اثر و منتقدان، سيروس همتی و سيدعلی شجاعی برگزار می‌شود.
 
مريم راهی در كتاب «فردا مسافرم» داستانی عاشقانه را در دل روزهای پر مصيبت پس از واقعه عاشورا روايت می‌‌كند. دختری عاشق‌پيشه از اهالی كوفه كه پدرش روزگاری نه چندان دور سفير امام علی(ع) بوده و برای حرب با دشمنان حسين از كوفه خارج شده است.

پدر اما چند روزی پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت و حيرت از آنچه ديده قادر به صحبت نيست و در همين حين كاروان اسرای اهل بيت(ع) نيز به شهر وارد می‌‌شود و دختر به ديدار آنان می‌‌شتابند و از زبان آن‌ها به روايت از آنچه رخ داده می‌‌پردازد.
 
داستان اما در اين اندازه خلاصه نمي‌شود. بخش‌های قابل توجهی از متن داستان روايتی است از زندگی برخی از شخصيت‌های خاندان نبوی. نويسنده در فصولی از رمانش با بازگشت به گذشته و روايت سرگذشت تاريخی برخی از چهره‌های خاندان نبوی سعی دارد تا برخی از خصوصيات آن‌ها را كه از ازل در درونشان نشسته را به قلم و كلمه بكشاند.
 
«فردا مسافرم» رمانی است عاشقانه كه سه لايه از عشق را برای مخاطب خود معرفی می‌كند. عشقی قهرمان داستان به پسری كوفی كه از امضا كنندگان نامه دعوت حسين‌بن علی(ع) به كوفه است، عشقی كه اسرا و خانواده شهدای عاشورا به خاندان خود ابراز می‌‌كنند كه بسيار سوزنده و در عين حال شيرين است و عشقی كه فرزندان و پدران خاندان اهل بيت(ع) نسبت به آن‌ها ابراز می‌‌داشته‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد و معرفی كتاب «فردا مسافرم» می‌توانند (دوشنبه سوم مهرماه) ساعت 17 به سرای اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامی، خيابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه‌نصير، شماره ۲ مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها