دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
همه استان‌ها تا پایان سال میزبان نمایشگاه کتاب خواهند بود

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز گفت: تا پایان سال در همه استان‌ها نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز عصر روز گذشته با حضور محمد سلگی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحمید طهائی، استاندار البرز، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، خیلدار، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در محل سالن نمایشگاه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد.
 
سلگی در این مراسم درباره تولید کتاب در ایران اظهار کرد: در میان کشورهای منطقه و جهان در این زمینه در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار گرفته‌ایم. در سال گذشته 88 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد. در پنج سال گذشته میانگین چاپ نخست کتاب‌های منتشر شده درکشور 60 درصد و کتاب‌های چاپ مجدد 40 درصد و به‌طور میانگین حدود 75 درصد تولید کتاب کشور در تهران و 25 درصد در استان‌ها است.
 
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا مانند ده استان دیگر صدور مجوز کتاب در استان البرز را به این استان واگذار کند و البرز یازدهمین استانی باشد که صدور مجوز کتاب در آن صادر می‌شود.
 
سلگی با اشاره به رشد تولید کتاب در کشور گفت: در زمینه تألیف و ترجمه کتاب شاهد رشد 15 درصدی هستیم اما در عرضه کتاب دارای مشکلاتی به‌ویژه در تیراژ کتاب در سال‌های اخیر هستیم که برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب می‌تواند در این خصوص یاری‌گر ما باشد و با برگزاری این نمایشگاه‌ها کتاب به‌راحتی می‌تواند به دست علاقه‌مندان و مخاطبان برسد.
 
سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعطای تسهیلات برای گسترش کتاب‌خوانی در سراسر کشور، گفت: در گام نخست اعطای تسهیلات برای تأسیس و یا نوسازی کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور، استان‌ها در اولویت قرار دارند و تا به حال 80 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.
 
سلگی با اشاره به قدمت نمایشگاه‌های کتاب استانی گفت: در سال گذشته 29 نمایشگاه استانی کتاب برگزار شد و امسال هم در تمام استان‌های کشور نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود. در نمایشگاه‌های استانی کتاب سال گذشته حدود 7 میلیون بازدیدکننده از این نمایشگاه‌ها بازدید داشتند و 483 برنامه جنبی از قبیل جشن امضاء، جلسه‌های نقد و رونمایی کتاب، نشست‌های تخصصی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شد. امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها به توسعه امر کتاب و فرهنگ در کشور کمک شود.
 
هشتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز از 19 تا 25 شهریورماه از ساعت 15 تا 22 در محل سالن نمایشگاه‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها