یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
نظرخواهی از کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌ها برای خرید نشریات

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف نیازسنجی و ارتقای کیفیت خرید نشریات برای کتابخانه‌های عمومی، طرح نظر خواهی از کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌ها را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در طرح نظرسنجی خرید نشریات که در دوره جدید مدیریت نهادکتابخانه‌های عمومی به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود، کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با توجه به نیاز اعضاء و کیفیت محتوایی و ظاهری نشریات، در فرآیند تصمیم‌گیری جهت خرید نشریات جدید مشارکت کنند.

بر این اساس طرح نظر خواهی از روز یکشنبه 3 اردیبهشت آغاز شده و تا روز چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه به مدت نه روز کاری ادامه خواهد داشت که طی آن کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، کارشناسان منابع و فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌توانند از طریق نرم افزار سامان با ورود رمز کاربری خود در این نظرسنجی شرکت کنند و در ادامه نشریات پرتقاضا در فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید قرار می‌گیرند.

به منظور تسهیل در انتخاب نشریات؛ 383 عنوان نشریه در 20 حوزه موضوعی در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند علاوه بر اولویت‌‎دهی موضوعی به نشریات، در خصوص تک تک آنها با توجه به نیاز کتابخانه و اعضاء، کیفیت محتوایی و جذابیت نشریه اعلام‌ نظر کنند. ضمن آنکه این امکان نیز فراهم است تا کاربران نسبت به پیشنهاد نشریه‌ای جدید که در فهرست اعلامی وجود ندارد، اقدام کنند.

در انتخاب فهرست اولیه نشریات تلاش شده به لحاظ موضوعی و عنوانی حتی‌المقدور جامعیت لازم را داشته باشد. در نتیجه لازم است تا کتابداران و شرکت کنندگان محترم با دقت، حوصله و اختصاص وقت مناسب نسبت به اعلام نظرات خود اقدام کرده تا از این طریق کارشناسان اداره کل منابع را در تهیه بهترین فهرست مطابق با نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور یاری رسانند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها