یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
كتابخوانی نيازمند پويش و جريان‌سازی اجتماعی است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه استانی کتاب یزد گفت: نیازمند یک پویش و جریان‌سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه استانی کتاب یزد با حضور آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علی غیاثی‌ندوشن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد صبح امروز (یکم اسفندماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار شد.

سیدعباس صالحی در این مراسم با این که نیازمند یک پویش و جریان‌سازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی هستیم، اظهار کرد: در دولت تدبیر و اميد فعالیت‌های مناسب فرهنگی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

وی در بخش ديگری از سخنانش به برگزاری نمايشگاه‌های استانی كتاب و عملكرد مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران اشاره و اظهار کرد: در دولت تدبير و اميد بیش از ٩٠ نمايشگاه استانی کتاب برگزار شده است. امسال نيز ٣٠ نمايشگاه در استان‌های كشور برپا شد. در بهمن‌ماه امسال ٥ نمايشگاه در شهرهای كاشان، اهواز، ساری، ياسوج و زاهدان برگزار شد و صرفاً در همين تعداد نمايشگاه تعداد ٢٣٠ هزار عنوان کتاب در معرض ديد و استفاده بازديدكنندگان قرار گرفت. همچنين ٢ ميليارد و٦٥٠ ميليون ريال يارانه به اين 5 نمايشگاه اختصاص يافت.

صالحی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف كتابخوانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اجرای طرح پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی و جشنواره مروجان کتابخوانی از فعالیت‌های مؤثری بود که در راستای پویش فرهنگی برای کتاب و کتابخوانی آغاز شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طرح پایتخت کتاب ایران امسال 100 شهر و در طرح روستاهای دوستدار کتاب هزار روستا مشارکت کرده‌اند.

وی افزود: شهر یزد و تعدادی از روستاهای استان یزد، امسال همچون سال‌های گذشته از پیشتازان طرح پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب بوده است.

صالحی با تأکید بر این‌که در تلاش برای ارتقاء مصرف کتاب در کشور هستیم، عنوان کرد: 33 درصد منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب به استان‌ها پرداخت شده که این میزان در سال آینده به 40 درصد خواهد رسید.

نهمین نمایشگاه استانی کتاب یزد از تاریخ 1 تا 7 اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها