جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت علی باقر‌زاده، شاعر آیینی

سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت علی باقر‌زاده را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام تسلیت درگذشت علی باقر‌زاده را تسلیت گفت.

پیام تسلیت وی به این شرح است:
عاشقان بار سفر بربسته‌اند / رشتة جان از جهان بگسسته‌اند
خبر ضایعة درگذشت شاعر آیینی و خیّرِ نیک‌اندیش، استاد علی باقرزاده موجب تأثر و تألم شد.

مرحوم باقرزاده از تباری ارجمند و رشد یافته خانواده‌ای شریف بود و نبوغ و حافظه خویش را از همین تبار به یادگار داشت. طبعِ شیرین او، به‌ویژه قطعات پرمایه و ژرف‌اندیشانه‌اش، به گونه‌ای بود که حلاوت را در جانِ مخاطب می‌ریخت و او را مجذوبِ خویش می‌کرد.

 او از شیفتگان فرهنگ رضوی بود و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) با سرفرازی می‌زیست و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفت تا شعر فاخر آیینی بقا یابد و در مسیر نورانی خویش به جریانی سازنده تبدیل شود.

این بزرگمرد عمری را با فروتنی در راه بذل دانش و شعر و خیراندیشی گام برداشت و اینک در ماه پربرکت ربیع با روحی شاد و نفسی مطمئن به سوی ملکوت اعلی پر کشید. رسول خدا که در آستانه ولادت با سعادتش قرار داریم فرمود:«إذا ماتَ الإنسانُ انقَطعَ عَمَلُهُ إلّا مِن ثَلاث: إلّا من صَدقةٍ جاریةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ؛ با مرگ انسان، رشته عملش قطع مى‏ شود، مگر از سه چیز: صدقه جارى و ماندگار، دانشى که مردم از آن بهره ‌مند شوند، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند» و این شاعر بزرگوار واجد هر سه ویژگی است.

 فقدان این نیک مرد برای جامعه ادبی کشور ضایعه‌ای است جبران ناپذیر و غمی گران، اما شعر پرمایه او و خیراندیشی و اهتمامش به تعلیم و تربیت همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهد داشت.

 اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، این ضایعه را به ایشان، اهل فرهنگ و فضیلت و دوستداران شعر و ادبیات تسلیت می‌گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها