شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
برگزاری مسابقه کتابخوانی با حضور 700 دانش‌آموز در هفته کتاب

همزمان با بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی حضوری «پدر، عشق پسر» نوشته سیدمهدی شجاعی باحضور 700 دانش‌آموز در کتابخانه علامه امینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، مسابقه کتابخوانی حضوری «پدر، عشق پسر» با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان با وقایع محرم و عاشورا به‌صورت حضوری در دو نوبت برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود. فرهنگسرای ارسباران، 11 مرکز فرهنگی هنری منطقه سه و شهرداری منطقه سه در برگزاری همزمان این طرح با مشارکت رادیو ایران و طرح پویش کتابخوانی و هفته کتاب در این طرح حضور دارند.

دانش‌آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی پس از مطالعه کتاب «پدر، عشق پسر» نوشته سید مهدی شجاعی به روایت دلدادگی حضرت علی‌اکبر(ع) و اتفاقات روز عاشورا آشنا می‌شوند. شرکت‌کنندگان با حضور در محل برگزاری مسابقه به پرسش‌ها پاسخ می‌دهند. پس از داوری به 10 نفر از برگزیدگان دوچرخه اهدا می‌شود.   

در ادامه هفته کتاب و کتابخوانی، پویش کتابخوانی «من / کتاب / می‌خوانم» با حضور هنرمندان، علما، دانشجویان‌، ورزشکاران و علاقه‌مندان به کتاب در گستره ملی با مشارکت رادیو ایران اجرا  می‌شود. در این طرح هرکدام از شهروندان در قالب فایل صوتی نظر و پیشنهاد خود را در مورد کتاب  مطرح و هر روز از رادیو ایران پخش خواهد شد.

اجرای تئاتر خیابانی با حضور مردان سفیدپوش با موضوع کتابخوانی و برپایی نمایشگاه های کتاب بخش دیگری از  برنامه‌های متعدد هفته کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی هنری منطقه 3 است.

آیین اختتامیه این مسابقه جمعه 15 آذر ساعت 15 با اجرای مژده لواسانی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها