شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
آغاز فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان ایران در نیشابور

همزمان با آغاز بیست و چهارمین دوره هفته کتابخوانی، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی برنامه‌های ترویج کتابخوانی، بیست‌ و چهارمین دوره هفته کتاب با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیشابور، پایتخت کتاب ایران آغاز به‌کار کرد.

همچنین در این برنامه، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان فعالیتش را آغاز کرد
 
سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: ما به دلیل دو رویداد مهم، در نیشابور هستیم. نخستین رویداد، به صدا در آوردن زنگ هفته کتاب از پایتخت کتاب ایران است. از امروز هفته کتاب به‌عنوان دومین رویداد مهم کتاب، بعد از نمایشگاه کتاب تهران، کارش را آغاز می‌کند. در این دوره از  هفته کتاب، برنامه‌های متعددی برای ترویج کتابخوانی در کشور انجام می‌شود. یکی از برنامه‌های مهم این دوره از هفته کتاب، آغاز فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ایده‌ راه‌اندازی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از برنامه‌های پیشنهادی نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب شکل گرفت. دو ماه از شکل‌گیری فعالیت این باشگاه‌ها در نیشابور و 15 شهر دیگر راه یافته به مرحله‌ نهایی رویداد پایتخت کتاب ایران می‌گذرد و کارگاه‌های متعدد آموزشی برای مربیان این باشگاه‌ها برگزار شده است.

وی افزود: الان بیش از یک‌هزار و 500 باشگاه کتابخوانی با 18 هزار عضو در 16 شهر کشور تشکیل شده است. نیشابور با ۱۵۰ باشگاه و یکهزار و 800 عضو، سهم 10 درصدی از باشگاه‌های کتابخوانی را دارد.
 
صالحی با اشاره به تجربه‌ برگزاری طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در گسترش رقابت ترویج کتابخوانی و افزایش مشارکت مردمی در ترویج کتاب، عنوان کرد: انتظار می‌رود با برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی شاهد رونق و افزایش بیشتر کتابخوانی باشیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم طی یک سال آینده این باشگاه‌های کتابخوانی در یکصد شهر کشور تشکیل شود و از طریق این ایده صدها هزار نفر از کودکان و نوجوان‌ها به کتابخوانی تشویق و ترغیب شوند و در آینده شاهد نهادینه شدن کتابخوانی در ایران باشیم.

براساس این گزارش همزمان با افتتاح جام باشگاه‌های کتاب در دومین پایتخت کتاب ایران، آغاز فعالیت‌های باشگاه‌های کتابخوانی  در 15 شهر دیگر ایران جشن گرفته می‌شود و گروه‌های متعدد کودکان و نوجوان‌های عضو گروه‌های کتابخوانی در رقابت با یکدیگر در سطح مدارس، شهرستان و استان و ملی در نهایت گروه‌های برگزیده جام باشگاه کتابخوانی معرفی و تقدیر می‌شوند. استمرار آموزش، تشویق و هدایت کودکان به کتاب و کتابخوانی از اهداف برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان است.

همچنین با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌اصغر سیدآبادی و عباس کرخی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از شعار هفته کتاب رونمایی شد.

در این برنامه همچنین سیدعباس صالحی به پاس حمایت‌هایش از نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران به‌عنوان شهروند افتخاری نیشابور معرفی شد و نشان سیمرغ به وی اهدا شد.

همچنین در این برنامه، شماری از مسئولان محلی نیشابور و مدیران استان خراسان‌رضوی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها