شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
تقاضای اتریش برای مهمان ویژه شدن در نمایشگاه کتاب تهران / اهدای کتاب به کانون فرهنگی هنری دانشجویان مقیم اتریش

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب اتریش در شهر وین، رئيس نمايشگاه بين‌المللي كتاب وين از مسئولان غرفه ایران، تقاضای مهمان ویژه شدن این کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین حضور دارد. در دومین روز از برگزاری این نمایشگاه مسئولان غرفه ملی ايران با رئيس نمايشگاه کتاب وین ديدار كردند. معرفی طرح گرنت (حمايت از ترجمه آثار ايرانی) و دعوت از ناشران اتريشی برای مشاركت در اين طرح، معرفی جايزه جهانی كتاب سال و معرفی نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

«ماركوس تويفل» رئيس نمايشگاه كتاب وين از تلاش خوب مسئولان غرفه ملی ايران برای حضور پُررنگ و فعال در این دوره از نمایشگاه تشکر کرد. همچنین رئیس نمایشگاه کتاب وین موضوع مهمان ويژه شدن اتريش در نمايشگاه كتاب تهران را مطرح و قرار شد این درخواست از طرف مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بررسی شود.

داريوش رضوانی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد إسلامی، محمدرضا وصفی، رايزن فرهنگی ايران در وين، «پاتریک سوهورِر»، مدير اجرایی نمايشگاه كتاب وين و «بِنِديكت فووگر»، رئيس اتحاديه ناشران و كتابفروشان اتريش در این دیدار حضور داشتند.

اهدای کتاب به کانون فرهنگی هنری دانشجویان مقیم اتریش

همزمان با هفته كتاب و كتابخوانی طی آیینی در غرفه ملی ايران در نمايشگاه كتاب وين با حضور داريوش رضوانی، مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد ٣٠٠ عنوان كتاب در قالب ٦٠٠ جلد در حوزه دين، تاريخ، هنر، ادبيات داستانی، ادبيات پایداری و كودک و نوجوان به كانون فرهنگی هنری دانشجويان ايرانی مقيم اتريش اهدا شد.

كانون فرهنگی هنری دانشجويان ايرانی مقيم اتريش فعاليت خود را از يک سال و نيم گذشته با هدف همگرايی و گسترش فعاليت‌های فرهنگی در خانه فرهنگ ايران در وين آغاز كرده است. برنامه‌های آموزشی، سخنرانی، كارگاه آموزشی، مسابقه‌های دانشجویی از برنامه‌های اين كانون است.

توزيع نشريه باغ در غرفه ایران

اين نشريه با همت مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب، مؤسسه فرهنگی ماه نو و بنياد ملت به چاپ می‌رسد، برای كودكان مهاجر افغانی در ايران به چاپ رسیده است. توزیع اين نشريه در غرفه ایران با استقبال مهاجران و طبقه روشنفكر مواجه شده است.

كودكان افغان به دليل اين‌كه از وطن خود دور هستند می‌توانند با اين مجله، خلاء فرهنگی خود را پُر كنند. برای کشورمان اين مسأله خیلی مهم است و گروه‌های حقوق بشری هم از توزیع این مجله در غرفه ایران استقبال كردند.

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیش از 200 عنوان کتاب در زمینه‌های ایران‌شناسی، هنر، ادبیات کلاسیک، ادبیات معاصر و پایداری، ادبیات کودک، دین و مذهب در این نمایشگاه حاضر است. از دیگر اهداف این مؤسسه دعوت از ناشران اروپایی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. رونمایی از چندين كتاب و اثر موسيقی از ديگر برنامه‌های غرفه ايران است.

همزمان با نمايشگاه كتاب وين، نمايشگاه نوشت‌افزار و وسایل كمک آموزشی نیز برگزار می‌شود.

شانزدهمين نمایشگاه بين‌المللی کتاب وین از ٩ تا ١٣ نوامبر دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها