سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
ثبت بیش از سه هزار اثر ادبی و هنری / لازم‌الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، با ثبت بیش از سه هزار و ٢٧٦ اثر ادبی و هنری، رسیدگی به 229 فقره پرونده جریانی، لازم‌الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان، پیگیری تصویب لایحه حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط، در دولت کارنامه درخشانی را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارتخانه تلاش‌های فراوانی را برای اجرای برنامه‌های از پیش تعیین‌شده خود صورت داده که خوشبختانه با همت و تلاش کارکنان و همکاری فرهنگ و هنر بسیاری از وعده‌های داده شده، امروز در آستانه چهارمین سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم محقق شده است. 
 
با نگاهی گذرا به آمار و اسناد موجود می‌توان نتیجه گرفت که معاونت حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه نیز از نظر کمی و کیفی جهش و رشد قابل توجهی داشته است. 
 
تهیه و تدوین برنامه ششم وزارت متبوع درحوزه پدافند غیرعامل و ارسال آن به سازمان پدافند غیرعامل، مستندسازی اموال وزارتخانه – ٣٥ مورد (گواهی ثبت کمیسیون مستندسازی به نفع وزارت متبوع صادر شده است ) اخذ سند تک‌برگی – ٣٠ مورد ( کاداستر ) از جمله این اقدامات است. 
 
همچنین برگزاری اجلاس کارشناسان حقوقی ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با حضور استادان مجرب علم حقوق، پیگیری تصویب لایحه حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط در دولت و لازم‌الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان از ابتدای سال 1393، تفاهمنامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی کشور نیز از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص این معاونت در دولت یازدهم به‌شمار می‌آید. 
 
از آنجا که معاون حقوقی، امور مجلس و  امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنگوی این وزارتخانه نیز است، در این حوزه نیز با برگزاری کنفرانس‌های متعدد مطبوعاتی، ٦٠٠ مصاحبه انفرادی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری؛ ٢٠ مصاحبه و مناظره تلویزیونی در شبکه‌های مختلف صدا و سیما، چهار مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران و ٢٠ مصاحبه تلفنی با خبرنگاران رسانه فعال ظاهر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها