یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
«پایتخت کتاب ایران» فعالیت‌های اصیل کتابخوانی در شهرستان‌ها را نمایان کرد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به همایش «تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب ایران از اهواز به نیشابور» گفت: طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» توانست امواج غرورآفرینی از فعالیت‌های صادقانه و اصیل را در سطح شهرستان‌ها در حوزه کتاب نمایان کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره‌ پایتخت کتاب ایران، پیام سیدعباس صالحی به همایش «تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب ایران از اهواز به نیشابور» که روز گذشته (19 تیرماه) به مناسبت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌ریزی فرهنگی در نیشابور، برگزار شد، به شرح زیر است:
 
«هیچ رسانه‌ای در رساندن فرهنگ به رسایی کتاب نیست. رسانه‌های دیگر اعم از دیداری و شنیداری و یا حتی ابزارهای قدرتمند سبک زندگی مثل معماری، غذا و لباس، هر یک به رساندن فرهنگ به لایه‌های مختلفی از جامعه و پیشبرد اهداف آن کمک کرده‌اند، اما خوب که بنگریم تکیه همه این‌ها را به کتاب می‌بینیم. 

به دعوت نیشابور، دومین پایتخت کتاب ایران، گروهی از مدیران و کارشناسان گرد هم می‌آیند؛ این گردهمایی فرصتی تازه و یگانه برای هم‌اندیشی و تبادل تجربه است تا به سطوح جدیدی از شناخت نظری و تجربه عملی برسیم.

باید بتوانیم به زبان مشترکی در میان اجزای مختلف هر شهر برای توسعه فرهنگ کتابخوانی برسیم؛ بتوانیم برنامه‌ها را در گستره‌ای ملی طراحی و اجرا کنیم و با ارائه گزارش به محافل فرهنگی بین‌المللی دستاوردهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی عرضه کنیم.»

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها