سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
نمایش ​تصویر نفایس خطی قرآن کریم کتابخانه ملک در نمایشگاه قرآن

کتابخانه و موزه ملی ملک دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به بازدید از نمایشگاه «دستان دعا» با موضوع نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دعوت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای نمایشگاهی از تصویرهای نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه متعلق به سده‌های گوناگون تاریخ ایران به خط خوشنویسان بزرگ تا 8 تیرماه 1395، همزمان با برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به نمایش درآمده است.
 
نسخه‌های خطی قرآن کریم و آثار ارزشمندی همچون «الدعاء»، «زادالمعاد»، «شرح دعاء الجوشن الکبیر»، «ادعیه‌الاسبوع»، «دعاء کمیل»، «ادعیه» و «جنه‌الامان الواقیه و جنه‌الایمان الباقیه» متعلق به سده‌های هفتم تا چهاردهم هجری، مجموعه نسخه‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه «دستان دعا» را تشکیل می‌دهند.
 
در میان این آثار شاهکارهایی از خوشنویسان سرشناس تاریخ ایران همچون احمد نیریزی، یاقوت مستعصمی، محمد نیریزی، محمدشفیع تبریزی و محمدشفیع ارسنجانی وجود دارد که می‌تواند سرچشمه‌ای برای الهام و الگوگیری علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوشنویسی باشد.
 
بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» تا ٨ تیرماه برابر با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ تا 23 و 30 دقیقه میزبان دوستداران خاندان عترت و قرآن است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها