دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
شعرخوانی شاعران عراقی در «شعر تر انگیزان»

دو تن از شاعران عراقی در یازدهمین شب شعر ترانگیزان که شامگاه یکشنبه در خرمشهر برگزار شد، به شعرخوانی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، یازدهمین شب شعر ترانگیزان، یکشنبه شب به همت این بنیاد و به مناسبت آزادسازی خرمشهر در پایتخت مقاومت ایران اسلامی برگزار شد و «ماجد عتّابی» و «هیثم البیضانی» (هر دو از بصره) در کنار شاعران عرب‌زبان خوزستانی به شعرخوانی پرداختند.

دکتر امیر جویلی، فاضل خمیسی، شیخ یعقوب فرحانی، مرتضی نصاری (از آبادان)، حسین طرفی، مرتضی حیدری آل کثیر، ملأ محمد مکیان، نجم مکیان، مرتضی النصاری (از خرمشهر)، محمد ثامری، سیدرضا قارونی، هادی آلبوحامدی، هادی دیراوی، ملاعمران عبادی، میلاد صلیحاوی، حمید بالدی و میلاد الوائلی شاعرانی از کشورمان بودند که علاوه بر خواندن شعرهایی در مدح حضرت حجت بن الحسن (عج)، تازه‌ترین سروده‌های خود را درباره رشادت‌های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر قرائت کردند.

این محفل شاعرانه که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان برگزار شد، پذیرای حدود ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان به شعر و ادبیات در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) محله «سّده» خرمشهر بود و تا پاسی از شب به طول انجامید.

علاوه بر سروده‌های حماسی و عربی محلی، بیش‌تر شعرهای خوانده شده در این محفل، به زبان عربی فصیح سروده شده بودند تا قابل ارائه به شعر دوستان عرب‌زبان سراسر دنیا باشد.

«ترانگیزان» عنوان محافل شعری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است که تاکنون ۱۱ برنامه از آن در مناسبت‌های گوناگون و با عناوین مختلف برگزار شده است. سال گذشته نیز ترانگیزان آزادسازی خرمشهر در این شهر برپا شده بود و جمعی از شاعران ایرانی عرب‌زبان و عراقی در آن شرکت کرده بودند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها