چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
​حضور اهل قلم ایران در جشنواره فرهنگی هنری بابل

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شهریار عباسی، برگزیده هشتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد و عبدالعزیز حمادی، شاعر عرب‌زبان خوزستانی را به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به جشنواره فرهنگی ـ هنری بابل عراق اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در این جشنواره فرهنگی که از سال ۱۹۸۵ در عراق برگزار می‌شود، شاعران و نویسندگانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران، فرانسه، آرژانتین، لیبی و تونس حضور دارند که امسال در تعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بغداد، یک شاعر و یک نویسنده از کشورمان راهی این رویداد ادبی در «حله» عراق شدند.

شهریار عباسی و عبدالعزیز حمادی، در این جشنواره فرهنگی ـ هنری علاوه بر خواندن داستان و شعرخوانی، در دیدار با اهالی قلم کشورهای گوناگون و همچنین نمایشگاه کتابی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

در جشنواره فرهنگی ـ هنری «بابل»، هنرمندان شناخته‌شده عرصه‌های داستان، شعر، خوشنویسی، عکاسی، منبت‌کاری، نقاشی، فیلم مستند، تئاتر و موسیقی از کشورهای مختلف گردهم می‌آیند و آثار خود را ارائه می‌کنند. وزارت فرهنگ عراق، همه ساله این جشنواره را با محوریت فولکلور و موسیقی در منطقه «اسد» حله برگزار می‌کند. جشنواره بابل از سال ۲۰۰۳ به دلیل بروز جنگ در عراق و نبود امنیت کافی در این کشور تا چند سال تعطیل و معلق بود.

یادآور می‌شود، جشنواره فرهنگ و هنر بابِل، سال گذشته از موسی بیدج به خاطر تلاش‌هایش در معرفی ادبیات ایران به جهان عرب و ادبیات عرب به ایران تجلیل و جایزه خلاقیت‌های انسانی را از آن خود کرد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها