سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
دیدار صالحی با اهالی نشر و کتاب در استان کردستان

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمد سلگی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی و محمودرضا برازش، مدیرکل چاپ و نشر شنبه (22 فروردین‌ماه) به کردستان سفر کرد و با فعالان و اهالی نشر در این استان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی و هیأت همراه در این سفر یک روزه پس از شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت از مرکز نشر و فروش کتاب، کافه کتاب ترنج و کافه کتاب کال در سنندج بازدید کردند.

صالحی در بازدید از مرکز نشر و فروش کتاب مستقر در پاساژ عزتی به گفت‌وگو با کتابفروشان پرداخت و در جریان دغدغه‌ها و مشکلات آنها در حوزه نشر قرار گرفت.

وی در این دیدار با اشاره به اقدام‌‌های صورت گرفته از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مقابله با دانلودهای غیرمجاز کتاب‌ها، گفت: هماهنگی‌های خوبی با مرکز رسانه‌های دیجیتال و قوه قضاییه در رابطه با این موضوع انجام شده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داد: نگاه ويژه‌ای به حوزه نشر كردستان داريم و اميدواريم بتوانيم بخش بزرگی از دغدغه‌های فعالان حوزه كتاب در كردستان را برطرف كنيم.

صالحی در دیدار با ناشران و مدیران مؤسسه‌های فرهنگی و هنری استان کردستان در سنندج، عنوان کرد: برای این‌که صنعت چاپ در کردستان رونق پیدا کند نیاز است پروژه مطالعاتی در رابطه با توسعه این صنعت در استان انجام گیرد تا فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

وی به میزان خرید کتاب ناشران استان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال 92 هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 2 میلیون و 100 هزار تومان گزارش خرید از ناشران استان را داشت که این میزان در سال 94 به 37 میلیون و 450 هزار تومان افزایش داشته است.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که عمده خرید کتاب شامل کتاب‌های چاپ نخست است، اظهار کرد: آمار مذکور نشان می‌دهد سال گذشته با تمامی مشکلات اقتصادی که با آن مواجه بودیم، میزان خرید کتاب از ناشران استان افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.
 
برازش: هزینه 70 درصد اعتبارات حوزه چاپ در استان‌ها
 
محمودرضا برازش، مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در دیدار با فعالان نشر استان کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ در کشور، گفت: صنعت چاپ بیش از صنایع فرهنگی دیگر همچون سینما و تئاتر گردش مالی دارد.
 
وی افزود: استان کردستان پتانسیل فعالیت اقتصاد و فرهنگی و ظرفیت ایجاد انواع صنعت چاپ را دارد.
 
مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: حدود 70،80 درصد اعتبارات حوزه چاپ را برای استان‌های مختلف کشور در طول سال گذشته هزینه و نزدیک 20 کارشناس این حوزه را هم به نمایشگاه‌های خارجی اعزام کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها