چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۷
«مندس» فیلمی از شاهکار «جورج الیوت» می‌سازد

«سام مندس»، کارگردان فیلم «زیبای آمریکایی» و برنده جایزه اسکار 1999، برای ساخت فیلمی بر اساس رمان «میدل مارچ» نوشته «جورج الیوت» انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، این اثر اولین فیلم سینمایی است که از شاهکار «الیوت»، نویسنده انگلیسی قرن 19 ساخته می‌شود.

 این رمان در حقیقت ترکیبی از حوادث و داستان‌های متعددی است که حول قهرمان داستان به نام «دوروتیا بروک» رخ می‌دهد و یکی از بلندترین رمان‌های ادبیات انگلیسی به شمار می‌رود. طولاني بودن این داستان یکی از عواملی است که تهیه فیلم سینمایی از این کتاب را تا امروز به تعویق انداخته است. 

«مندس» که در حال حاضر مشغول فیلمی به نام «راه انقلابی» بر اساس رمانی از «ریچارد ییتز» است، در پایان کار این فیلم به انگلستان خواهد رفت تا دست به کار فیلم «میدل مارچ» شود. 

این فیلم اولین اثر این کارگردان بریتانیایی به شمار می‌رود که در انگلستان ساخته می‌شود.

 «مندس» هنوز فهرست هنرپیشه‌هایی را که برای ایفای نقش در این فیلم در نظر گرفته، اعلام نکرده است. 

همچنین «اندرو دیویس» که پیش‌تر فیلم‌نامه‌هایی بر اساس آثار «جین آستین»، «چارلز دیکنز»، و «ویلیام تکری» نوشته است، کار تنظیم فیلم‌نامه «میدل مارچ» را به عهده گرفته است. 

او قبلاً فیلم‌نامه‌ای بر اساس این کتاب تنظیم کرده که در سریال تلویزیونی 375 دقیقه‌ای شبکه «بی‌بی‌سی» مورد استفاده قرار گرفته است. البته اکنون برای ساخت فیلم سینمایی، «دیویس» ناچار است این فیلمنامه را تا یک سوم حجم کنونی آن خلاصه کند. 

«جرج الیوت» نام مستعار «مری آن ایوانز»، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان زن بریتانیا در قرن نوزدهم (دوران ویکتوریایی) است. او به عنوان یک زن برای این که بتواند در نویسندگی موفق باشد و آثارش جدی گرفته شوند به ناچار نام مستعاری مردانه برای خود برگزید. «سیلاس مارنر» و «آسیاب رودخانه فلاس» از دیگر آثار مشهور این نویسنده به شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها