یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
«نظریات برجسته زیبایی‌شناسی: از افلاطون تا نیچه» منتشر شد

پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر، کتاب «نظریات برجسته زیبایی‌شناسی: از افلاطون تا نیچه» تألیف دکتر فرشید ابراهیمیان را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر، این پژوهشکده کتاب «نظریات برجسته زیبایی‌شناسی: از افلاطون تا نیچه» تألیف دکتر فرشید ابراهیمیان، پژوهشگر، منتقد و مدرس تئاتر را منتشر کرد.

 ابراهیمیان در این کتاب به طرح و بسط برخی نظریات مطرح زیبایی‌شناسی غربی از دوران یونان باستان تا قرن بیستم پرداخته و آراء و دیدگاه‌های فیلسوفانی نظیر افلاطون، ارسطو، فلوطین، سنت آگوستین، آلبرتی، بیکن، رنه دکارت، الکساندر بومگارتن، ایمانوئل کانت، هگل، آرتور شوپنهاور، کارل مارکس و فریدریش نیچه درباره هنر را شرح داده است.
 
فرشید ابراهیمیان دارای مدرک دکترای هنرشناسی از آمستردام، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مترجم، کارگردان و مدرس تئاتر است.

«بررسی آثار پینتر» مارتین اسلین، «ادوارد آلبی؛ سنت و احیا» ژیلبر دوبوشه، «نقد تئاتر» ایروینگ واردل و «نقدی بر کمدی‌های اولیه شکسپیر» درک تراوسی، (همه با همکاری لیلی عمرانی) و «زیبایی‌شناسی و سیاست» نام شماری از ترجمه‌های منتشرشده ابراهیمیان است.

همچنین کتاب‌های «مجموعه مقالات هنر و ماورا»، «انگیزش هنرمند» و «نقد تئاتر از نظر تا عمل» نیز برخی آثار تألیفی منتشر شده ابراهیمیان است.

«نظریات برجسته زیبایی‌شناسی: از افلاطون تا نیچه» تألیف فرشید ابراهیمیان با شمارگان 500 نسخه، در 284 صفحه و به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر روانه کتاب‌فروشی‌ها شده است.
 
 
   
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها