پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۷
پرسه اي در روياهاي كاغذي مقربين

شهاب مقربين در آخرين كتابش به نام "روياهاي كاغذي ام" ، گزيده شعرهايش را از ميان 5 دفتر به چاپ سپرده است كه آثار او را از 1353 تا 1385 دربرمي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،"اندوه پروازها" ،" گام‌هاي تاريك و روشن"،"كلمات چون دقيقه‌ها"،"كنار جاده بنفش كودكي‌ام را ديدم" و "اين دفتر را باد ورق خواهدزد"، مجموعه شعرهايي هستند كه پيش از اين از مقربين به چاپ رسيده است. 

تكيه اصلي‌ مقربين در شعر بر فضاسازي است. او به طبيعت و روابط انساني اهميت خاص مي‌دهد. رابطه طبيعت و انسان نيز از دلمشغولي هاي عمده وي در شعر است. از مهم ترين ويژگي‌هاي شعر مقربين ، به ويژه در سال هاي اخير، دوري او از عاشقانه سرايي مرسومي است كه در شعر بسياري شاعران ديگر ،بخش عمده‌اي را به خود اختصاص مي دهد. 
  
مجموعه "روياهاي كاغذي‌ام" از اين نظر جالب توجه است كه خط سير مقربين را در شعرش، در طول 32 سال به نمايش مي‌گذارد. به تدريج كه از آغاز كتاب به پايان آن مي‌رسيم، شعرهاي عاشقانه كاهش و فضاهاي متفاوت انديشگي افزايش مي‌يابند. 

تنها ايرادي كه مي توان به شعر مقربين گرفت، عدم رعايت ايجاز است. ولي بندهاي درخشان و افكار ژرف او در بيشتر مواقع اين خلا فرمي را مي‌پوشاند. 

اين مجموعه نسبتا حجيم در 199 صفحه و توسط انتشارات آهنگ ديگر ، در پايان سال 1385 به چاپ رسيده‌است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها