شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
همه ناشران تا پایان سال 1394 «توکن» می‌گیرند

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گسترش خدمات الکترونیک و ارائه توکن به همه ناشران تا پایان سال 1394 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سُلگی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای گسترش دولت الکترونیک و به‌منظور سرعت و دقت در انجام امور اجرایی ناشران و کاهش تردد در سطح شهر تهران، طرح فرآیند صدور مجوز اعلام وصول کتاب از اول آبان‌ماه به صورت کاملاً الکترونیک ساماندهی و اجرا شده است.
 
وی افزود: در مرحله اول، ناشرانی که دارای توکن هستند، می‌توانند درخواست صدور مجوز چاپ و نشر کتاب خود را (قبل از چاپ اعلام وصول) از طریق سامانه الکترونیکی به نشانی http://ketab.farhang.gov.ir ارسال کنند. سایر ناشران فاقد توکن نیز با مراجعه حضوری به واحد ثبت کتاب این دفتر می‌توانند درخواست اعلام وصول خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.
 
سُلگی از ارائه توکن به ناشران کل کشور در مرحله دوم این طرح خبر داد و گفت: با توجه به استقبال ناشران از این طرح، در نظر داریم توکن را به تمامی ناشران کشور تخصیص دهیم که خوشبختانه مقدمات اجرایی آن فراهم شده است و تا پایان سال جاری فرآیند تحویل توکن به ناشران انجام خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توزیع توکن در میان تمامی ناشران، فرآیند ثبت و صدور مجوز اعلام وصول کتاب به صورت الکترونیک برای تمامی ناشران کشور انجام خواهد شد.
 
سُلگی افزود: همچنین ناشران می‌توانند تمامی مراحل فرآیند صدور مجوز چاپ و نشر کتاب خود را از طریق همین سامانه پیگیری کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود مگر در مواقع ضروری که ناشر باید نسخه کتاب چاپ شده خود را به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها