شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
برگزاری دوره آموزشی درسگفتارهای نقد ادبی در سرای اهل قلم

دوره آموزشی درسگفتارهای نقد ادبی مشتمل بر معرفی آرا و نظرات منتقدان بزرگ این حوزه، با هدف ارتقای دانش انتقادی در میان علاقه‌مندان عرصه نقد و نظریه ادبی، در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، با توجه به ضرورت هرچه فراگیرتر شدن نقد ادبی و لزوم تعلیم و به کارگیری آرای انتقادی در عرصه‌های مختلف ادبی و هنری و نیز با توجه به نیاز آگاهی از بنیان و تاریخچه و اصول نظریه‌های انتقادی در هر دوره، برگزاری کارگاه‌های آموزش نقد ادبی اهمیتی بیش از پیش یافته و بر عهده کانون‌ها و مراکز مربوطه است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و درسگفتارهای مربوطه، بر تحقق این مهم بیش از پیش همت گمارند.

بدیهی است بدون دانش کافی و وافی از تاریخ نقد ادبی و آرای انتقادی هیچ‌گونه پیشرفتی در عرصه نقد شکل نخواهد گرفت و این نکته بر اهمیت روزافزون برگزاری چنین درس‌گفتارهایی تأکید می‌کند.
 
بر همین اساس، درس‌گفتارهای نقد ادبی با تدریس احسان عباسلو، یکشنبه هر هفته از ساعت 16 تا 18 در 20 جلسه برگزار خواهد شد. این درس‌گفتارها به دوره‌های مختلف دسته‌بندی شده که عبارتند دوره کلاسیک، دوره نئوکلاسیک، دوره روشنگری، قرن نوزدهم و قرن بیستم.
 
حضور در این درسگفتارها برای تمام دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه ادب و هنر، فلسفه و دیگر حوزه‌های مرتبط آزاد و رایگان است.

سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین‌جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه همکف واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها