سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
وزارت ارشاد در راستای اهداف حوزه نشر و کتاب خدمت می‌کند

معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اهتمام به ارتقای دانایی در جامعه، گفت: این وزارتخانه در خدمت اهداف بلند حوزه نشر و کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین افتتاحیه دویست و نود و دومین نمایشگاه کتاب استانی که یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در رشت است، اظهار کرد: هفته کتاب یادآور علم، دانایی و دانش است.

وی با بیان این‌که هیچ کشور و انسانی بدون مطالعه به موفقیت دست نخواهد یافت، گفت: با جهل و ظلمت نمی‌توان قله‌های ترقی را طی کرد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان‌ این‌که خداوند در قرآن بارها به کتاب اشاره کرده است و همه انبیا اهل کتاب بودند، اظهار کرد: کتاب، اعتقادات انسان را تثبیت می‌کند. کتاب از فکرهای منسجم است و گذشتگان فکرها و اندیشه‌های خود را جمع و برای آگاهی مردم منتشر کردند.

وی با اشاره به استفاده از فضاهای مجازی بیان کرد: آگاهی که کتاب به انسان می‌دهد، فضاهای مجازی در اختیار افراد نخواهد گذاشت بلکه اطلاعات فضاهای مجازی متفرقه و سطحی است.

معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برگزاری چنین نمابشگاه‌هایی، دانایی و آگاهی مردم را افزایش داده و آنها را به سمت خواندن کتاب سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام حشمتی بیان کرد: در آیات قرآن آورده شده است افرادی که دانا هستند با انسان‌های نادان تفاوت‌های بسیار دارند و همه افراد باید خود را با خواندن کتاب عجین کنند.

وی افزود: زمانی مطالعه در جامعه نهادینه خواهد شد که در کنار برگزاری نمایشگاه، برای افراد دانا جامعه ارزش قائل شده و این ارزش را نهادینه کنیم. وقتی در جامعه ارزش دانایی کم شود در نهایت سرانه مطالعه آن جامعه کاهش خواهد یافت.

معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که گیلان از استان‌های پیشرو در برگزاری نمایشگاه کتاب است، افزود: تاکنون ٢٩٠ نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به این‌که امام راحل کتاب «کشف‌الاسرار» را برای پاسخ به شبهات به وجود آمده تألیف کرد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب را اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام حشمتی، برگزاری نمایشگاه کتاب را جشن نور خواند و گفت: امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب به طرف روشنایی گام برداریم.

وی افزود: امروز مجموعه دست‌اندرکاران تحقیقات مورد نیاز جامعه است و رسانه‌ها برای کسی که کتاب بیشتر می‌خواند باید ارزش قائل شوند و اگر این نقص برطرف شود مشکل کتابخوانی کشور نیز برطرف و تبدیل به فرهنگ عمومی می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از ٢٥ آبان تا یکم آذرماه 1394 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران دایر است. این نمایشگاه به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها