سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
«اتوبوس شب» به سوئد مي‌رود

فيلم «اتوبوس شب» به كاركرداني «كيومرث پوراحمد» در هشتمين «جشنواره فيلم ياري» سوئد به نمايش در مي آيد. اين فيلم بر اساس داستانی کوتاه از «حبیب احمد زاده» به نام «سی و نه و یک اسیر» ساخته شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، هشتمين جشنواره فيلم (ياري)، از 4 تا 19 مهرماه امسال در سوئد برگزار مي‌ شود و فيلم «اتوبوس شب» به كاركرداني «كيومرث پوراحمد» در اين فستيوال به نمايش درخواهد آمد. 
 
جشنواره فيلم ياري كه همه ساله درآمد حاصل از فروش بليت فيلم‌هاي حاضر در جشنواره را براي حمايت از كودكان بي‌سرپرست ايراني صرف مي‌كند، امسال هشت فيلم بلند ايراني را به نمايش مي‌گذارد.
 
فيلم‌هاي «به همين سادگي» ساخته «رضا ميركريمي»، «اتوبوس شب»، «دايره زنگي» ساخته «پريسا بخت‌آور»، «چهارشنبه‌سوري» ساخته «اصغر فرهادي»، «آتش بس» ساخته «تهمينه ميلاني»، «تهران انار ندارد» ساخته «مسعود بخشي» و مجموعه فيلم‌هاي كوتاه «فرش ايراني» از ديگر آثار حاضر در بخش فيلم‌هاي بلند اين جشنواره هستند.
 
فيلمسازان و هنرمنداني چون «داريوش مهرجويي»، «كيومرث پوراحمد»، «گلشيفته فراهاني» و «رضا ميركريمي» مهمان‌هاي هشتمين «جشنواره فيلم ياري» خواهند بود.

«اتوبوس شب» آخرين ساخته «کیومرث پوراحمد» زندگي عیسی رزمنده نوجوان 15 ساله‌ای را به تصوير مي كشد که مأموریت دارد عده‌ای اسیر عراقی را با یک اتوبوس قدیمی به قرارگاه برساند. این فیلم در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک، جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

«اتوبوس شب» بر اساس فیلمنامه مشترک «كيومرث پوراحمد» و «حبیب احمدزاده» ساخته شده و در بیست و پنجمین جشنواره فجر و یازدهمین جشن خانه سینما جوایزی در رشته‌های کارگردانی، فیلم، فیلمنامه و بازیگری دريافت كرده است.

خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، الناز شاکردوست، احمد کاوری و امیرمحمد زند بازیگران اين فيلم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط