پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
صالحی: نمایشگاه‌های کتاب استانی ذائقه و عادت کتاب خوانی را گسترش می‌دهد

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها ذائقه و عادت‌های کتابخوانی را گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه گفت: ارتقای عادت کتابخوانی و همچنین تغییر ویترین کتاب‌ها برای علاقمندان از جمله مهم ترین دلایل رشد و اشاعه نمایشگاه‌های کتاب در مراکز استان ها است.

صالحی با بیان این مطلب که کرمانشاه نمونه فاخر مینیاتور همدلی میان اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور است، ابراز داشت: وجود ظرفیت‌های بالای شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، اجتماعی، سیاسی و ... در استان کرمانشاه سبب شده که با دیدی ویژه به این استان نگاه شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعتبار حیطه وظایفی که بر عهده دارد تمامی سعی خود را در زمینه ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر کشور و همچنین ارتباط هر چه بیشتر با فرهنگ دوستان تمامی عرصه‌های هنری و ادبی بکار بسته و در این بین استان کرمانشاه به عنوان گنجینه تمامی ظرفیت‌های فرهنگی از توجه ویژه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار است.

صالحی در خصوص اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش کتاب و ادبیات در استان کرمانشاه گفت: اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری هفته‌های کتاب، حمایت در زمینه چاپ و انتشار کتب تولیدی در سطح استان و ... از جمله مهم ترین فعالیت‌های بخش کتاب و در بخش پشتیبانی از حوزه شعر و ادبیات با برپایی نکوداشت  استاد یدالله بهزاد، همایش شعر کرمانشاه و در ادامه طی آبان ماه سال جاری برگزاری نکوداشت استاد احمد عزیزی، سعی داشته گام های مهمی در این زمینه بردارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه به ذکر آمار اجمالی اقدامات انجام شده در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته پرداخت و یادآور شد: رشد 12 درصدی نشر عناوین مختلف کتاب به عنوان نقطه عطف توسعه همه جانبه عنوان بندی کتاب‌ها در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود و در مقابل کاهش 12 درصدی تعداد تیراژ کتب نسبت به سال گذشته باعث شده است که نگاهی عمیق تر در جهت رفع این مشکل شود. در همین راستا با اشاعه و گسترش نمایشگاه های کتاب در سایر استان ها و همچنین عرضه بیش از پیش عناوین مختلف کتاب برای علاقمندان ذائقه کتاب خوان‌ها را تغییر دهیم.

یازدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از تاریخ 22 تا 28 مهرماه در حال برگزاری است. همزمان با این نمایشگاه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در کنار نمایشگاه برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها