چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
بسته ویژه شعر و ادبیات به کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شد

اداره کل منابع نهاد از ارسال بسته ویژه با موضوع شعر و ادبیات، به مناسبت بیست و هفتم شهریور، سالروز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار(روز شعر و ادب فارسی) به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت بیست و هفتم شهریور، سالروز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار(روز شعر و ادب فارسی) از انتخاب تعدادی از عناوین شاخص در حوزه شعر و ادبیات فارسی با هدف دسترسی مخاطبان به این آثار و آشنایی با این کتاب‌ها و همچنین ارسال آنها به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
 
در بخشی از این اطلاعیه با اشاره با جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب فارسی آمده است: بی تردید استاد شهریار یکی از مشهورترین غزلسرایان معاصر و چهره‌ای شناخته شده در میان ادب‌دوستان به شمار می‌رود. سروده «علی ای همای رحمت» یکی از به یادماندنی‌ترین اشعار اوست که جایگاه ویژه‌ای در میان عامه مردم پیدا کرده است. نامگذاری سالروز رحلت استاد به عنوان «روز شعر و ادب فارسی» بهانه‌ای برای بزرگداشت این شاعر و زمینه‌ای برای آشنایی عموم مردم با آثار نویسندگان و شاعران پارسی این مرز و بوم خواهد بود.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده: اداره کل منابع با انتخاب تعدادی از عناوین شاخص در حوزه شعر و ادبیات فارسی، تلاش کرده زمینه دسترسی مخاطبان به این آثار و آشنایی بیش از پیش آنان با کتاب‌های این بخش را فراهم کند.
 
در ادامه برخی از آثار ارسالی در این بسته که تاکنون کمتر شناخته شده‌اند، معرفی شده است:
 
کتاب «هشتمین سپیده» اثر مهدی تقی نژاد که انتشارات روزگار آن را منتشر کرده است. این اثر، برگزیده اشعار رضوی 150 شاعر ‌بنام کشور است که عمدتاً در قالب غزل سروده شده‌اند. این کتاب به لحاظ ارائه معیاری مناسب برای سرایش اشعار مذهبی  و آئینی حائز اهمیت است.
 
«بیرقی بر شانه‌های باد» عنوان کتاب دیگری است که توسط شاعر جوان کشور سید محمد بابامیری نگارش یافته است. اشعار بابامیری بسیار روان و خوش زبان است و فاقد افت و خیزهای معنایی است. همین ویژگی منجر به بارز شدن اشعار او برای استفاده مخاطبان عمومی کتابخانه ها شده است. این اثر از سوی انتشارات آرام دل منتشر شده است.
 
«نامه‌های کوفی» اثر سعید بیابانکی، «از سبزوار تا سرزمین رویا» که به بررسی خاطرات و آثار استاد حمید سبزواری شاعر پرآوازه کشورمان، مجموعه غزل‌ «ضد» اثر فاضل نظری، «عطش زیر چتر باران» اثر امیر اکبرزاده و کتاب «مولای گندمگون» اثر قاسم صرافان برخی از دیگر عناوین موجود در بسته ویژه ارسالی به کتابخانه‌ها است.
 
این اطلاعیه در پایان می‌افزاید: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این بسته‌ها در هفته جاری به بیش از 1700 کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد ارسال شده تا در روز مذکور در اختیار علاقمه‌ندان قرار گیرد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها