دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۹
رماني ديگر از نويسنده دنياي سوفي در نمايشگاه

رمان «دختر پرتقالی» نوشته‌ای از یوستین گاردر، با ترجمه مهوش خرمی‌پور در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد داشت.خرمی‌پور داستان این کتاب را شبیه به زندگی نویسنده‌ آن می‌داند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «دختر پرتقالی»،‌ آخرین اثر منتشر شده از یوستین گاردر،‌ نویسنده نروژی رمان «دنیای سوفی»، با ترجمه مهوش خرمی‌پور، در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر خواهد بود.

خرمی‌پور، مترجم این کتاب، ضمن اعلام این خبر به ایبنا گغت: «دختر پرتقالی»، ماجرای پسر جوانی را نقل می‌کند که در کودکی پدر خود را از دست داده، ولی سال‌ها بعد از فوت او، نامه از پدر پیدا می‌کند که باعث ماجرای جالبی در زندگی او می‌شود.

وی داستان این کتاب را بی شباهت به زندگی خود یوستین گاردر نداست و تصریح کرد: گاردر در بسیاری از آثارش، به رابطه بین پدر و فرزند پرداخته است، اما داستان این کتاب شباهت زیادی به زندگی خود نویسنده دارد و از این جهت خواننده با داستانی خواندی مواجه می‌شود که ریشه در واقعیت دارد.

یوستین گاردر، در ایران با رمان «دنیای سوفی –داستانی درباره تاریخ فلسفه-» شناخته شده و از این نویسنده تا به امروز آثاری همچون «درون یک آینه، درون یک معما»، «راز فال ورق»، «راز رنگین کمان»،«سلام کسی اینجا نیست»، «زندگی کوتاه است» و «مایا» به ترجمه رسیده است.

این نویسنده نروژی که آثاراش هم برا نوجوانان و هم بزرگسالان جذابیت دارد،‌ در سال 1952 در اسلو متولد شده و تا به امروز دوازده کتاب را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است.

دختر پرتقالی (The Orange Girl) ، آخرین نوشته‌ی این نویسنده است که نسخه اصلی آن در سال 2004 منتشر شده و پس از آن، زبان‌های گوناگونی چون آلمانی، فرانسه، انگلیسی،ایتالیایی و ترکی ترجمه شده است. 

این کتاب با شمارگان 2000 نسخه، توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده و با قیمت 2000 تومان در دسترس مراجعان نمایشگاه قرار می‌گیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها