سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۶
اهل قلم به بهانه انتقاد، ديگران را تخريب نكنند

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد در مراسم گراميداشت روز قلم گفت‌: اهل قلم نبايد به بهانه انتقاد، ديگران را تخريب و تضعيف كنند‌.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان‌، در مراسم روز قلم كه شب گذشته با حضور جمعي از انديشمندان، محققان، نويسندگان و اصحاب قلم لرستان و مديران استاني در محل تالار شهيد آويني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خرم آباد برگزار شد، حجت‌الاسلام سيد‌احمد مير‌عمادي از قلم به عنوان رمز جاودانگي بشر ياد كرد و بصيرت‌، تشخيص حق از باطل‌، انصاف‌، تعهد و تقوا را از جمله خصوصياتي برشمرد كه اهل قلم بايد خود را به آن مجهز كنند‌.

وي افزود‌: اهل قلم بايد مرزهاي اعتقادي‌، سياسي‌، اخلاقي و اجتماعي خود را پررنگ كنند تا افرادي كه نوشته و آثار آنها را مي‌خوانند، بدانند طرف مقابلشان چه كسي است‌.

حجت‌الاسلام مير‌عمادي همچنين بر ضرورت مشخص و روشن بودن مرز بين انتقاد‌، تضعيف و تخريب تأكيد كرد و گفت‌: اهل قلم نبايد به بهانه انتقاد‌، ديگران را تضعيف و تخريب كنند چرا كه لغزش اهل قلم بسيار خطرناكتر از مسلسل‌، توپ و خمپاره است‌.

امام جمعه خرم آباد به جنگ رواني دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي اشاره و خاطر‌نشان كرد‌: اهل قلم ما نبايد در اين جنگ رواني آب به آسياب دشمن بريزند و مطالبي را در نشريات و آثار خود بنويسند كه در راستاي اهداف شوم دشمنان باشد‌.

حجت‌الاسلام مير‌عمادي افزود‌: متأسفانه برخي نشريات دائما به‌دنبال سياه‌نمايي هستند كه با پر رنگ كردن نقاط ضعف‌، وضعيت جامعه را تاريك جلوه دهند‌.

وي با اشاره به اين‌كه قلم هم مي‌تواند الهي و هم شيطاني باشد تصريح كرد‌: اگر اهدف و انگيزه نويسنده مقدس باشد آن قلم، قلم الهي مي‌شود اما اگر نويسنده به‌دنبال اغراض نفساني و شيطنت‌ها و مسائل مادي باشد قلمش قلم شيطاني خواهد بود‌.

امام جمعه خرم آباد در پايان از اصحاب رسانه و قلم خواست در نوشته‌هاي خود به اصل نظام و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب، خون شهدا و عزت و كرامت مردم ،پر رنگ‌تر بپردازند. 

در  اين مراسم ايرج كاظمي، رئيس هيات امناي انجمن اهل قلم لرستان در ارائه گزارشي از فعاليت اين انجمن‌، تجليل از مفاخر فرهنگي و شخصيت‌هاي علمي از جمله دكتر عيدي‌، محمدحسين آريا، سيد‌فريد قاسمي، عبدالحسين زرين‌كوب و آيات عظام مدني و كمالوند‌، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي روزنامه‌نگاري و خبرنگاري‌، برگزاري جلسات سخنراني دكترسيروس شميسا و دكتر تنهايي‌، انتشار فصلنامه علمي پژوهشي يافته‌نو را بخشي از اين فعاليت‌ها برشمرد.

در اين مراسم همچنين با اهداي لوح سپاس از 3 پژوهشگر نمونه استان تجليل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها