دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰
«شعر‌های مذهبی» و «خواب رویا» ويليام بلیک منتشرمی‌شود

دو مجموعه شعر از ویلیام بلیک، شاعر انگلیسی قرن ۱۹ میلادی به فارسی ترجمه شد. این دو مجموعه با نام‌های «خواب رویا» و «تناسب ترسناک» منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دو مجموعه شعر از ويلیام بلیک، شاعر انگلیسی قرن ۱۹ به فارسی ترجمه شد.

مجموعه شعرهای مذهبی این شاعر، توسط کاوه بهمن جمع آوری شده و در کتابی با عنوان «تناسب ترسناک» به انتشار می‌رسد. موسسه انتشارات بخارا، چاپ و توزیع این کتاب ۱۰۹ صفحه‌ای را به عهده دارد.

همچنین مجمومه شعر «خواب رویا» از این شاعر، توسط مترجمی به نام فریبا بسطامی جمع‌آوری و ترجمه شده است. این کتاب در ۷۷ صفحه توسط انتشارات رجا به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

ویلیام بلیک (زاده ۱۷۵۷ – درگذشته ۱۸۲۷)، شاعر و نقاش انگلیسی و ابداع کننده سبک جدیدی از شعر در زبان انگلیسی است. او دریک خانواده گمنام و نه چندان مشهور متولد شد. وی تا ۱۰ سالگی به مدرسه نرفت وبرنامه های آموزشی او در خانه دنبال شد. پس از آن او را به مدرسه نقشه‌کشی فرستادند.

بلیک از کودکی به هنر و شعر علاقه خاصی نشان می داد. وی در همان سالها به مطالعه کتاب‌های فلسفی و شعر مدرن پرداخت. تجربیات رازآلود او در زندگی الهام بخش بسیاری از اشعار او در آینده شد. او اولین مجموعه سروده های خود به نام «سروده‌های معصومیت» در ۱۷۸۹ به انتشار رساند و ۱۰ سال بعد مجموعه شعر دیگری به نام «سروده‌های تجربه» منتشر کرد. به عقیده منتقدان آثار این نویسنده داری مضمونی متناسب با مفاهیم مذهبی و عشق الهی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها