یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
هیات داوران نخستین جایزه ادبی مهدی آذر یزدی مشخص شدند

سحر ترهنده، سمیرا صیاد، فروغ الزمان جمالی و مسعود ناصری دریایی به عنوان هیات داوران نخستین جایزه ادبی مهدی آذر یزدی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دبیرخانه برگزاری نخستین جایزه ادبی مهدی آذریزدی هیات داوران این جایزه را که نخستین دوره آن در سال جاری اهدا می شود، معرفی کرد.
 
بر این اساس فروغ‌الزمان جمالی دبیر علمی جایزه آذر یزدی، سحر ترهنده (عضو هیات داوران جایزه جهانی هانسن کریستین اندرسن)، سمیرا صیاد (پژوهشگر و نویسنده مقالات فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در گروه ادبیات فارسی با سابقه کتاب‌های بازنویسی و بازآفرینی) و مسعود ناصری‌دریایی (كارشناس ارشد روانشناسي و آموزش كودكان) داوری نخستین دوره از این جایزه را بر عهده دارند.
 
18 تیرماه سالروز در گذشت مهدی آذریزدی، نویسنده معروف کودک و نوجوان، خالق آثار ماندگاری همچون مجموعه هشت جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» شامل دفترهای «قصه‌های کلیله و دمنه»، «قصه‌های مرزبان‌نامه»، «قصه‌های سندباد نامه و قابوس‌نامه»، «قصه‌های مثنوی مولوی»، «قصه‌های قرآن»، «قصه‌های شیخ عطار»، «قصه‌های گلستان و ملستان» و «قصه‌های چهارده معصوم» است.

جایزه آذر یزدی در حوزه بازنویسی و بازآفرینی در ۱۸ تیرماه سال ۹۴ همزمان با روز برزگداشت آذر یزدی با حضور مفاخر کودک و نوجوان برگزیدگان خود را در یزد معرفی خواهد کرد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها